Pazar 30.04.2017

Zamanda yolculuğun matematiksel modeli

Bilim insanları zamanda yolculuğu mümkün kılacak makinenin matematiksel modelini ortaya koydu. Kanada'da bulunan Britanya Kolombiyası ve Maryland Üniversiteleri'ndeki araştırmacılar tarafından ortaya konulan TARDIS isimli teorik model bir kutu içerisindeki yolcunun uzay zaman içerisinde ileriye ve geriye gidebilmesini öngörüyor. "Classical and Quantum Gravity" isimli akademik dergiye yayımlanan araştırmada, uzay-zaman bükülmesiyle ışık hızından (300bin km/ saniye) daha fazla bir hıza ulaşan makinenin, zamanda yolculuğunun teorik olarak mümkün olduğu belirtildi. Araştırmanın yazarları fizikçi ve matematikçi Ben Tippett ile Astrofizikçi David Tsang, ortaya koydukları formülün Albert Einstein'ın ortaya koyduğu izafiyet teorisine dayandığını belirtti.
'HAYAL DEĞİL, MÜMKÜN'
Işık hızından daha yüksek bir hıza matematiksel olarak ulaşılmasının mümkün olduğunu aktaran Tippett, "İnsanlar zamanda yolculuğun bir hayal ürünü olduğunu düşünüyorlar. Ve mümkün olmadığını düşünmemiz gerçekleştiremediğimizden kaynaklanıyor. Ama matematiksel olarak zamanda yolculuk mümkün" dedi. Teorik olarak zamanda yolculuğu tarif ettiklerini ifade eden Tippet, zaman makinesinin edilebileceğinden emin olmadığını şu sözlerle ifade etti: "Matematiksel olarak mümkün olsa da, uzay-zamanı bükecek zaman makinesini üretebilecek materyaller henüz keşfedilemedi."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.