Cuma 19.06.2009 14:08

"Zayıflar az yaşıyor"

Japonya'da yapılan bir araştırma, zayıf insanların tombullara göre altı ila yedi yıl daha az yaşadığını gösterdi.

Tohoku Üniversitesinden profesör Ichiro Tsuji yönetiminde Sağlık Bakanlığından bir ekip, Japonya'nın kuzeyindeki Miyagi bölgesinden 40-79 yaş arasındaki 50 bin kişiyi 12 yıl boyunca inceledi.
Vücut kütle endeksine göre dört grubun oluşturulduğu araştırma, 40 yaşında makul bir kilo fazlalığı bulunan insanların, çok zayıflara göre altı ila yedi yıl daha fazla yaşadığını, çok zayıfların yaşam süresinin obezlere göre de 5 yıl daha az olduğunu ortaya koydu.
Vücut kütle endeksi 25-30 olan kişiler hafif kilolu, 30'un üzeri şişman ve aşırı şişman olarak kabul ediliyor.
Tohoku Üniversitesinden profesör Shinichi Kuriyama, zayıf insanların daha yüksek risk taşıdığını keşfettiklerini belirterek, zayıfların yaşam süresinin daha az olmasının başlıca nedenlerinin, zatürre gibi hastalıklara karşı daha dayanıksız olmaları ve damarlarının dayanıksızlığına bağlı olduğunu kaydetti.
Kuriyama, "ancak insanlara istedikleri kadar yemelerini tavsiye etmediğini" söyleyerek, "zayıfların normal bir kiloya ulaşmalarının tercih edileceğini, diğerlerinin de daha fazla kilo almalarının arzu edilir bir durum olmadığı düşüncesini taşıdıklarını" belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.