Bahribaba Parkı tarihe karışacak
Ulaştırma Bakanı Yıldırım'ın "Çılgın proje" diye adlandırdığı Konak Tüneli'nin Yeşildere hattında kazı çalışmaları devam ediyor. Tünelin diğer ucu olan Konak Bahribaba Parkı'nda ise ilk kazmanın bu ay içinde vurulması planlanıyor
UÇAN YOLA ENTEGRE
Bitirildiğinde bin 674 metre uzunluğunda 2 şeritli 2 tünelin hizmet vereceği projenin Yeşildere bölümünde ise tünel açma çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Konak-Yeşildere arasını 5 dakikaya düşürecek tünelde şimdiye kadar sağ tüpte 187 metre, sol tüpte ise 128 metre kazıldı. Üç etapta yapılan tünel kazılarında ilk önce üst yarı kazısı, daha sonra alt yarı kazısı daha sonra da taban kazısı gerçekleştiriliyor. Günde üç vardiya şeklinde ve 24 saat esasına göre devam eden projede 200 kişi görev yapıyor. Her iki tünelde de günde ortalama 3 metre kazılıyor. Maksimum derinliğin 103 metre, minimum derinliğin ise Konak'ta yüzeye çıkmadan önce 20 metreye kadar ineceği proje İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Yeşildere'de yapımına başladığı Uçan Yol Projesi'ne de entegre edilecek. Bu kapsamda tünel ile uçan yolu birbirine bağlayacak olan 200 metre çapındaki dönel kavşağın çalışmaları da yoğun bir şekilde devam ediyor. Tünelin Bahribaba Parkı'ndaki çalışmalarının başlamasıyla buradaki trafik akışında düzenleme yapılacağını belirten Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü yetkilileri bölgedeki tüm trafik sirkülasyonu, otobüs durakları ve trafik akışının Büyükşehir Belediyesi ile mutabakata varılarak yeniden düzenleneceğini söyledi. Bu ay içinde alınması beklenen UKOME kararı ile birlikte Varyant'a çıkan yoldaki tüm trafik akışının İkiçeşmelik yönüne kaydırılması planlanıyor. Bahribaba Parkı içinde kalan otobüs son duraklarının da buradan kaldırılacak. Otobüsler ise ring seferlerine başlayacak.
ULAŞIM RAHATLAYACAK
Konak Tüneli'nin bitirilmesiyle birlikte İzmir kent merkezinde oluşan trafik darboğazı aşılacak ve Konak trafiğinin havaalanı, otogar, Buca, Gaziemir, Ankara-İstanbul yönünde ulaşımı kesintisiz sağlanacak. Özellikle Konak Köprülü Kavşağı ile liman viyadükleri arasında kalan kesimin transit trafikten arınması ve sürücüler için zaman kaybının giderilmesi öngörülüyor. İzmir'in batı yönünden sahil yolunu kullanarak Bornova, Buca, Gaziemir, Karşıyaka, Çiğli, Kemalpaşa ve Manisa yönüne gitmek isteyenler bu tüneli kullanarak şehir merkezine girmeyecek. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı ile Yeşildere Caddesi arasında trafik bağlantısını sağlayacak olan bu güzergah, İzmir Çevre Yolu'nu, Sahil Yolu'na bağlayan alternatif bir aks oluşturulacak. Proje, bin 670 metresi tünel ve 850 metre bağlantı yolları olmak üzere 2 bin 520 metre uzunluğunda.
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor