Giriş Tarihi: 16.2.2013

Özgür KAYNAR: Kapalı kapılar ardındaki EXPO

E
XPO hedefine kilitlenen İzmir, bir sınavdan daha geçti.
Dünyanın en büyük fuar organizasyonunu 2020'de hangi şehrin düzenleyeceğine karar verecek Uluslararası Sergiler Bürosu'ndan (BIE) heyet, 3 gün boyunca kenti inceledi ve gözlemledi.
Misafirlerimiz, objektiflerin önünde mavi boncuk dağıtırken, kapalı kapılar ardındaki sunumlarda işleri gereği eksik aradı.
O çok gizli oturumlardan sonuncusuna katılanlar arasındaydım.
Basına kapalı olduğu için gazeteci kimliğimle değil, medya iletişim direktörlüğünü yaptığım Gediz Üniversitesi'nin heyetindeki bir üye olarak oradaydım.
Gediz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Seyfullah Çevik'in başkanlığındaki toplantıda konuşulanları yazmam etik olmaz.
Ancak izlenimlerimi ve kanaatimi paylaşmamak da olmaz...
BIE Genel Sekreteri Vicente Gonzales Loscertales başta, her biri başka ülkeden 9 kişilik inceleme ekibindeki memnuniyet yüzlerden okunuyordu.
EXPO İzmir 2020 çalışanlarının sıcak ev sahipliği, yöneticilerimizin yakın ilgisi, sivil toplum örgütlerinin EXPO'yu topyekun sahiplenmesi olumlu yankı bulmuş.
Gittikleri diğer yerlerde böyle karşılandıklarını ve ağırlandıklarını hiç sanmıyorum.
Zaten söylediklerinin satır aralarından da bu anlaşılıyor.
Şansımıza gelirsek...
EXPO 2015 adaylık sürecinde elde edilen deneyim ve bir kez daha sunulan devlet garantisi en büyük kozumuz.
Kapalı kapılar ardında konuşulanlara kulak kabartınca buna iyice ikna oldum.
İzmir, dolayısıyla da Türkiye bu işte artık profesyonel, BIE'nin tepe yönetimi ve delegeleri bunun çok iyi farkında.
Cumhurbaşkanı'ndan Başbakan'a, Vali'den rektörlere, milletvekillerinden belediye başkanlarına, sanayici ve işadamlarından esnafa kadar herkes, mevzu EXPO olunca aynı lisanı konuşuyor.
Sergilenen ahenk ve azim, bu organizasyona duyulan isteği anlatmaya fazlasıyla yetiyor.
Tecrübemizle ve EXPO'yu sahiplenmemizle bir adım öndeyiz.
O toplantıdaki gözlemlerime göre bir diğer şansımız, Avrupa'ya en yakındaki aday olmamız.
Rusya'nın Ekaterinburg şehri, Sibirya'ya komşu, zorlu bir coğrafyada.
Tayland, Brezilya ve Dubai de Avrupa'nın çok uzağında.
İzmir'i zorlayacak en güçlü rakip olarak Dubai gösteriliyor.
Birleşik Arap Emirlikleri, ABD'lilerden aldıkları pazarlama taktiklerini petrol geliriyle birleştirerek dünya markası haline getirdikleri Dubai için para musluklarını açmış.
Araplar, bu emirliğin küresel şanını EXPO ile taçlandırmanın peşinde.
ABD'lilerin danışmanlığında mücadele eden Dubai'nin gerisinde kalmazsak, rüya gerçeğe dönüşebilir.
Sonuç olarak...
Deneyim, misafirperverlik önemli fakat Paris'teki gizli oylamadan galip çıkmak için başka maharetler şart.
Diplomatik arenadaki sır alışverişler, devletler arasındaki dengeler ve küçük ülkelerin büyük beklentileri gibi faktörler var.
Bu oyunu, yazılı ve yazılı olmayan kurallarına göre iyi oynayan ancak kazanabiliyor.
Kapalı kapılar ardındaki EXPO gerçeği işte bu...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.