Salı 26.02.2013

Berrin TUNCEL BİRER: Üzücü olayları unutuyoruz

Gece, depremle yerle bir olan evinizde çocuğunuzun odasına ulaşmak için ne yapacağınızı hiç düşündünüz mü?
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Genel Müdürü Vedad Gürgen, İstanbul'da bir arkadaşının, gece bir deprem olduğunda ulaşabilmek için yatak odasından, çocuklarının odasına kadar bir ip uzattığını anlattı.
Bu korkuyla ömür boyu nasıl yaşanır diye düşünürken, tüylerinin diken diken olmasına engel olamıyor insan.
Yıllardır bu korkuları İstanbullu yaşıyor ama 1. derece deprem bölgesi olan İzmir gerçekten hazır mı depreme?
Ne kadar çabuk unutuyoruz bizi üzen olayları. Marmara depremini, Van depremini. Van depreminden sonra ayakta kalan binaların ne kadar kalitesiz olduğunu görünce şaşırdığını söyledi Gürgen. "Ayakta kalan bile bu kadar kalitesizse, artık yıkılanların nasıl yapıldığını varın siz düşünün" dedi.
İzmir'deki binaların da Van'dakilerden pek farkı olmadığını bildirdi.
Ege-Koop, İzmir'in pırıl pırıl güneşle aydınlandığı pazar günü, kentsel dönüşümle ilgili panel düzenledi.
Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan'ın, binalarının yüzde 70'i kaçak, imarsız, fiziki ömrünü tamamlamış İzmir'de henüz ketsel dönüşüm ile ilgili bir çalışma yapılmamasından duyduğu rahatsızlığın ürünüydü bu panel.
Aslan, muhtarların sorumlu olmadığı, karar merciinde yer almadığı kentsel dönüşüm sürecinin başarı şansının olmayacağını düşündüğü için özellikle muhtarları çağırdı panele. Kentsel dönüşümün kavgasız dövüşsüz yapılması yolunun, muhtarların da işin içinde olmasından geçtiğine inanıyordu.
Muhtarlar da o güzel İzmir gününün tadını çıkarmak yerine, panele koştu.
İZMİR DEPREM SENARYOSU
Kentsel dönüşümün en yetkili ismi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Genel Müdürü Vedad Gürgen, binası dönüştürüleceğe, ne kadar kira ödeneceğinden ise, neden dönüşmek gerektiğini çok çarpıcı sözlerle anlattı.
Binalardan incelemek için karot almaya çalışırken sütuna sokulan makinenin diğer taraftan çıktığını söyledi.
İzmir'in de 1. derece deprem riski altında olduğunu belirtti, "İstanbul'daki deprem senaryoları, İzmir için de geçerli" dedi.
Kentsel dönüşümün en yetkili, etkili ismi, salonu dolduranlara, "Kendiniz, çoluğunuz, çocuğunuz, akrabalarınız, komşularınız için binalarınızı dönüştürün" diye adeta yalvardı. "İster kendiniz yaptırın, ister kooperatiflere yaptırın, ister ilçe belediyelerine, ister Büyükşehir Belediyesi'ne, ister bakanlığa yaptırın ama sağlıksız, niteliksiz binalardan kurtulun" diye noktayı koydu.
İyi de neden hala bu konuda kimse bir adım atmıyor?

KARAYALÇIN'IN ÖNERİSİ

Ankara'da belediye başkanlığı döneminde gerçekleştirdiği Batıkent, Dikmen Vadisi, Portakal Çiçeği Vadisi, Çayyolu gibi dev projeleriyle öne çıkan Murat Karayalçın da, panelin önemli isimlerindendi. Bu projelerle çok iyi sınav veren Karayalçın, başarı formülünü, bu projelerin içine halkı sokmak olarak açıkladı.
Kentsel dönüşümün mutlaka halkla birlikte yapılması gerektiğini vurguladı, katılımcıları dönüşümün piyasaya bırakılmaması konusunda uyardı. Hüseyin Aslan gibi Karayalçın da kooperatiflerin kentsel dönüşümde yer almasının önemine işaret etti, "Kooperatiflerin işlevi kentsel dönüşümde yer almaya yeterli değilse, dönüşüm kooperatifine de dönüşebilir" diye öneride bulundu.
Bence kentsel dönüşümde başrole soyunan Ege-Koop, önemli isimlerden güçlü destekler almaya başladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.