Perşembe 28.02.2013

Türkiye'deki 1.5 milyon traktörün 600 bini hurda

Ülkemizin lider traktör üreticisi Hattat Tarım Makinaları Genel Müdürü Abdullah Akkuş, sektörün en büyük sorununu gündeme getirdi, "Kullandığımız traktörlerin hemen hemen üçte biri hurda" dedi

Türkiye'nin lider yerli traktör üreticisi Hattat Traktör, Türkiye'nin önde gelen tarım bölgelerinden Ege'de de dünya devi markalar arasından sıyrılıp çiftçilerin tercihi oluyor. Geçen yıla göre Ege'deki pazar payını 6 kat artıran Hattat Traktör, yeni ürünleri ile bölgenin ilgili odağı olmaya devam ediyor. Hattat Tarım Makinaları Genel Müdürü Abdullah Akkuş, tarım sektörünü ve 2012 yılını değerlendirdi. Türkiye'de yılda 15 bin adet traktör üretimi ile sektörünün önde gelen ihracatçı firmalarından biri olan Hattat Traktör, 2012'de stratejik pazar olarak seçtiği Afrika'da büyümesini bu yıl da sürdürecek. Hattat markası ile Tunus, Cezayir ve Senegal'den sonra bu yıl Sudan ile 2 bin adetlik traktör satışına imza atan Hattat Traktör; AB ülkeleri başta olmak üzere 30'a yakın ülkeye ihracat yapıyor. Yeni bir traktör üzerinde de çalışan Hattat Traktör, Mayıs ayında yeni ürününü piyasaya çıkararak ihraç etmeyi planlıyor.
İNDİRİM VE TEŞVİK
Türkiye'de tarım sektöründe yaşanan sorunlar hakkında konuşan Abdullah Akkuş, "2023 yılında dünyanın ilk 5 tarım ülkesinden biri olmayı amaçlayan Türkiye, hurda traktörlerle bu hedefi tutturamaz. Dünya nüfusu giderek artıyor, tarım alanları ise daralıyor. Gıda ihtiyacı önümüzdeki yıllarda daha da çok artacak. Dolayısıyla tarım ve tarımsal sanayinin geleceği çok açık. Ancak 1.5 milyon traktörün 600 bini 25 yaşın üzerinde. Bunlar yağ yakıyor, ekonomik ömrünü tamamlamış. Öncelikle bu 600 bin traktörün toparlanıp hurda indirimi ve teşvikle yenisiyle değiştirilmesi gerekiyor. Yağ yakarak çevre kirliliğine yol açan traktörlerin hurda indirimiyle yenilenmesi bize göre çok daha öncelikli. Otobüs ve kamyonlarda hurda indirimi yapılıyor ama traktörde hiç yapılmadı. Bir yandan yağ yakan traktör, bir yandan da havadan daha temiz bir traktör yapmaya çalışıyoruz. 2014'ten sonra çiftçinin cebinden 5-6 bin lira daha fazla para çıkacak olması satışları da düşürecek" dedi.
İZMİR'DE DE İDDİALI
Akkuş, "Geçen yıla göre İzmir'deki pazar payını 6 kat artırdık. Hattat Traktör, yeni ürünleri ile bölgenin ilgi odağı olmaya devam edecek. Hattat Tarım, 2007 yılında Hattat markasıyla ve tamamen yerli üretimiyle traktör sektörüne girdi. Ekonomik krize rağmen 5 yıl gibi kısa sürede 19 farklı model çıkartarak traktör sektöründe bir ilke imza attı. Ayrıca Hattat Traktör'ün yanı sıra Valtra ve Ferrari markaları ile çiftçilerimize ulaşıyoruz. İzmir bölgesine ise ayrı bir önem veriyoruz. Burası ülkenin en önde gelen tarım potansiyellerinden birine sahip. Özellikle Bahçe Serisi traktörlerimiz İzmirli çiftçiler tarafından tercih ediliyor. Traktörlerimiz ekolojik tarımı destekliyor ve az yakıt tüketimiyle çiftçinin cebini düşünüyor. Hattat Tarım Makinaları olarak çiftçilerin ihtiyaçlarını dikkate alıyor, her geçen yıl güçlü bayileri bünyemize katarak daha fazla çiftçiye daha kaliteli hizmet sunuyoruz" diye konuştu.
ÇİFTÇİ DESTEKLENMELİ
Akkuş ayrıca, Türkiye'de 2011 yılında 63 bin traktör satıldığını, 2012'de ise pazarın 45-46 binlerle kapanmış olacağını belirtti, "Bu arada bazı ürünlerin para etmemesi, sel baskınları gibi sebeplerle çiftçi özellikle 2012 yılında ekonomik olarak geri gitti. Çiftçinin daha fazla desteklenmeye ihtiyacı olduğunu her vesile ile söylüyoruz. Bakın mesela Polonya AB üyesi bir ülke olmasına rağmen, çiftçisine traktör alımında yüzde 50 hibe destek sağlıyor. Türkiye'de de böyle bir destek olmalı" şeklinde konuştu.
AFRİKA'YI STRATEJİK PAZAR SEÇTİLER
Yılda 15 bin traktör üretim kapasitesine sahip olduklarını belirten Abdullah Akkuş, "2012'de Afrika'yı stratejik pazar olarak seçtik. Hattat markası ile Tunus, Cezayir ve Senegal'den sonra Sudan'da gerçekleştirdiğimiz 2 bin adetlik traktör satışıyla Afrika pazarındaki ihracat bağlantılarımızı 2013 yılında da artırarak devam ettireceğiz. İç piyasada 45-47 bin satış hacmi var. Biz yeni yılda yüzde 8'lik bir pazar payı hedefliyoruz. Yeni, genç ve gelişen bir şirketiz ama iddialı hedeflerimiz var. 2015 hedefimiz yüzde 15 pazar payı, 500 milyon dolar ciro. 19 ana modelimiz, 170 opsiyonumuz bulunuyor. Bu piyasada yaklaşık 34 firma satış yapıyor. İlk 5'teyiz, 2015'te ilk 3'te olmak istiyoruz. Müşteri isteklerine daha hızlı cevap veren bir firmayız. Çünkü, kendi yedek parça üretimimiz var. Bu bize avantaj sağlıyor. Müşteri istediği takdirde 2 gün içinde yedek parçasını alabiliyor. Yurtdışında her ülkede bir bayi dersek 30, yurtiçinde de 60 bayimiz var. 2013'te bayi sayımızı 70'e çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
2007'DEN BERİ ÜRETİM YAPILIYOR
Hattat Holding bünyesinde 1998 yılında bir pazarlama şirketi olarak kurulan Hattat Tarım Makineleri A.Ş, 2007 yılında traktör üretimine başlamış, 5 yılda Türkiye'nin yüzde 100 yerli sermaye, yan sanayi ve altyapı ile traktör üreten ve sektöründe ihracat lideri durumuna gelmiştir. Hattat Tarım, yurtiçinde Hattat, Valtra ve Ferrari markaları ile çiftçilere ulaşmayı sürdürmekte. 2009 yılından bu yana ihracat yapan Hattat Traktör, Avrupa'ya Hattat, HTT ve Pol-Mot marka traktörlerin satışını yapmakta. Çerkezköy'de 200 bin m2'lik tesislerde Türkiye'nin en büyük otomotiv yan sanayi fabrikası Hema Endüstri A.Ş. ile birlikte traktör üretimi gerçekleştiren Hattat Tarım, otomatik boyahane, robotlu montaj ve test makineleri ile yüksek teknoloji kullanılarak üretim yapabilen 20 bin kapasiteli fabrikasında, 5 binin üzerinde istihdam ile 50 beygir gücünden 102 beygir gücüne kadar tüm opsiyonları ile birlikte 209 model traktör üretmektedir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.