Çarşamba 13.03.2013

ÖZGÜR KAYNAR: Uyan artık İzmir!

AB fonlarından yararlanmada İzmir'in notu geçmişte kırıktı. Türkiye'nin 3'üncü büyük kenti, 2004-2007 yılları arasında sadece 2 milyon Euro destek alabilmişti. Ülke geneline göre binde 3.4 gibi düşündürücü bir paydı bu. Eskişehir, Konya, Kayseri gibi Anadolu kentleri, Batı'daki fırsatı çoktan görmüş, İzmir'i geride bırakmıştı. Burası için hep söylenen 'potansiyelini harekete geçirememe' hastalığı, AB hibelerini kullanmada kendini böyle göstermişti.

İSTENEN NOKTAYA GELEMİYORUZ
Avrupa Birliği'yle tam üyelik müzakerelerinin başlamasının ardından, valiliklerde kurulan AB koordinasyon merkezleri İzmir'in biraz olsa da gözünü açmasını sağladı. Fakat hala uykudan uyanmış değiliz. İzmir Valiliği AB ve Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi'nin çabalarına rağmen, istenen noktaya gelinemedi. Artık daha çok proje hazırlanıyor, daha fazla kaynak kazandırılıyor ama 4 milyonluk İzmir, henüz kendine yakışır durumda değil. Bu merkezin kuruluşundan bu yana koordinatörlüğünü yürüten Konak Kaymakamı Ahmet Önal ve ekibi, yazgıyı değiştirmek için yorulmak bilmeden çalışıyor, proje kültürünü yerleştirmeye gayret ediyor. AB'nin mali yardımlarının neler olduğu, projelerin nasıl hazırlanacağı ve hibe alınacağı konularında İzmir Valiliği'nin kapıları sonuna kadar açık. www.izmirab.gov.tr adresli internet sitesinden de bilgi alınabilir. Hani klasik tarifle; un var, şeker var, yağ var. Helvayı karmak da İzmirlilere kalıyor...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.