Salı 21.05.2013

Kurumsal bir aile

Günümüzde üretiminin yüzde 75'ini 70'ten fazla ülkeye ihraç eden, İnci Holding'in başarısının ardında aile şirketini kurumsal bir yapıya kavuşturmaları gerçeği var

Türkiye'nin önde gelen sanayi kuruluşlarından İnci Holding Yönetim Kurulu Üyesi Meral İnci Zaim, İnci ailesinin başarısındaki sırrı anlattı. İnci Holding kurucusu Cevdet İnci'nin ailede ikinci kuşağın önünü açması ile birlikte İnci Grubu kurumsal bir yapıya kavuşmak için çalışmalar yaptı. Günümüzde üretiminin yüzde 75'ini 70'den fazla ülkeye ihraç eden İnci Grubu'nun başarısının temelinde aile şirketini kurumsal bir yapıya kavuşturmaları yatıyor. İnci Grubu, 2011 yılında Türkiye'nin en büyük ilk 500 sanayi kuruluşu arasında ilk 350'de üç şirketle, ihracatta ilk 250 firması sıralamasında iki şirketle yer aldı. Meral İnci Zaim, İnci Holding'in başarısını altındaki sırrın hazırlanan aile anayasası olduğunu söyledi. İzmir'in EXPO 2020'yi kazanması için yapılan çalışmalarda Asya delege lideri ve danışma kurulu üyesi olarak görev alan Meral İnci Zaim, son olarak Pasifik ülkelerine EXPO için seyahate çıktı.
İnci Ailesi, sadece Ege'nin değil, tüm Türkiye'nin en önemli ailelerinden biri olarak dikkat çekiyor. Ailenin mütevazılığı, hem iş dünyasında hem de cemiyet hayatında öne çıkıyor. Bize İnci ailesini anlatabilir misiniz?
- Kurucumuz Cevdet İnci 2001 yılında ikinci kuşağın da yönetimde aktif olması gerekliliğine inanarak, kuşaklar arası sürdürülebilir kurumsal yönetim anlayışını kurumumuzda başlattı. Ablam Emel Özkal ikinci kuşak İnci Holding Yönetim Kurulu Başkanı oldu. Grubumuzu daha güçlü bir yapıda diğer kuşaklara bırakma sorumluluğuyla aile anayasası oluşturduk. Kurumda görev yapan aile üyelerinin görev tanımları, 2. ve 3. kuşak görev devir teslimleri anayasamızda kurallarla mevcut. Türkiye'de aile şirketlerinin pek çoğunun ikinci kuşakta ömürleri bitiyor. Yönetim bilimciler aile şirketlerinin nesiller boyu yaşamasının zorluklarını anlatırken; istatistiklere göre dünya genelinde bu başarıya en çok 10 aileden birinin ulaştığını belirtiyor. İnci Grubu, hazırladığı aile anayasası ve profesyonel yönetim anlayışı ile tüm şirketlerini üçüncü kuşaklara başarıyla devretmeyi hedefliyor.

HİSELER AİLEYE AİTİR
İnci Holding'in şirket hisselerin tamamı İnci Ailesi'ne aittir. İnci Holding'in yönetim kurulunda 4 aile üyesi, 2 de profesyonel yer alıyor. İnci Holding, ülkemizde aile şirketlerinde genellikle yaşanan kurumsallaşamama sorununu aşarak başarıyla yoluna devam ediyor. Kız kardeşim Perihan İnci Yönetim Kurulu Başkanı olarak görevi 2012 yılı sonunda benden devraldı. İnci Holding Yönetim Kurulu üyeleri, bir diğer kız kardeşlerim Şerife İnci Eren, İnci Ailesi'nin üçüncü kuşak üyesi Neşe Gök ile profesyonel yöneticilerimiz İrem Nuhoğlu, Hasan Egeli ve ben yönetim kurulunda görev yapıyoruz. Biz aile anayasasını oluştururken, kurumsal değerlerimizi tabana yaymayı ve bu değerlerimizi gelecek nesillere ulaştırmayı hedefledik. Birbirimizden ve profesyonel kadromuzdan öğrenecek çok şeyimiz var. Birbirini anlayan, dinleyen, egoların değil, işlerin ön planda olduğu bir ekip olmaya çok yatırım yaptık. Paylaşımcı, takım çalışmasına uygun, yenilikçiliğe zemin hazırlayan çalışma modelleri ve pozitif iklim bizim kurumsal kültürümüzü oluşturuyor. Aile üyeleri arasında şeffaflık, güven bizi bugünlere taşıyan babamızdan bize miras kalan ve tüm çalışanlarımızın sahiplendiği bu değerlerdir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.