Salı 02.07.2013

HÜLYA DİNÇEL: Koçtaş'a yürekten teşekkürler!

Tüketici önemli ve haklıdır. Peki tüketici nedir ? 2. Dünya Savaşı'ndan sonra gelişen sosyal güvenlik haklarının bir yansıması olarak, 1962 yılında ABD'de tüketici hakları kabul edildi. Günümüzde tüketici hakları 8 temelde tanımlanıyor. Bu haklar şöyle saptandı; 1-Temel ihtiyaçların karşılanma hakkı 2-Güven duyma 3-Bilgi edinme 4-Seçebilme 5-Temsil edilme 6-Tazmin edilme 7-Eğitilme 8-Çevresel tehlikelerden korunma Tüketici ve tüketici haklarının ekonomideki tanımları ise şöyle: Tüketici: Bir mal ve/veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak nihai olarak kullanan veya tüketen kişilerdir. Tüketicinin korunması : Tüketicilerin aldığı mal veya hizmetlerin tüketimi sırasında karşılaştıkları sorunların giderilmesidir. Ekonomistlere göre, ne yazık ki ülkemizde tüketicilerin kendi haklarını koruma bilinci, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında oldukça yetersiz kaldığımızı görüyoruz. Türkiye'de yıllardır süren yüksek enflasyon, tüketicinin satın alma gücü ve tüketim malı değerini sürekli değiştirdiğinden, yoğun olarak tüketici sorunları yaşanmasına neden oldu. 23 Şubat 1995 tarihinde TBMM'de kabul edilen 4077 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun" ile tüketici hakları yasal güvenceye alındı. Yasa, ekonominin gereklerine ve kamu yararına uygun olarak, tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ilgili, ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, aydınlatıcı ve eğitici önlemler almaya çevresel tehlikelerden korumaya yönelik girişimleri düzenledi. Yasanın tüketicilere sağladığı bazı haklar şöyle:

DEFOLU MAL

Tüketicinin satın aldığı mal hatalı çıkarsa; tüketici ayıplı malın 15 gün içinde değiştirilmesini, paranın geri verilmesini, ücretsiz tamir edilmesini ya da ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesini, satıcıdan isteyebilir. Eğer tüketici "gizli ayıbı" geç fark ederse, satıcıya başvuru süresini 2 yıla çıkabilir. Ancak, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar için yukarıdaki kurallar geçersiz sayılır. Evet sevgili okurlarım müşteri her zaman haklıdır. Ama her firma maalesef aynı bakış açısında olmuyor. Bir okuyucumun Koçtaş'ta sorunu olmuştu. Anında aradığımda süreç başlatıldı ve sorun çözüldü. Bu önemli tüketiciyi sayan ve koruyan yaklaşımından dolayı Koçtaş ve sorumlulukla konuyu sahiplenen Deniz Hanım'a yürekten teşekkür ederim. Konuya ilişkin firmanın çalışmasını da bilgllerinize sunuyorum. Hülya Hanım
merhaba, Dün iletmiş olduğunuz müşterimiz Gülden Çağlayan'ın yaşamış olduğu sıkıntıya ilişkin, sizinle görüşmemiz akabinde kendisini arayarak, bu süreçte yaşanan detay bilgilerini kendisinden aldım. Görüşmemiz sonrasında aldığımız karar, müşterimize tezgah değişimi yapılacak olup, ek olarak yeni tezgah profili ile birlikte, kendisinin istediği bir gün, montajının da yapılacağı konusunda hemfikir olduk. Bu bilgiyi Karşıyaka mağaza müdürümüz ile paylaştık. Kendisi, müşterimiz ile hangi gün gelinmesini istediği konusunda aramış olup, kendisi Foça'ya yazlığa gideceğini, dönüşte bu değişimin yapılmasını istediğini iletmiştir. Müdürümüz cep telefonunu müşterimize iletmiş olup, dönüşte direkt kendisini aramasını rica etmiştir. Müşterimiz dönüşü akabinde tezgah değişimi yapılacaktır. Konuyla ilgili sizi de ayrıca bilgilendirmek istedim. Bilginize, İyi çalışmalar dilerim. Deniz Selen Kılıçözgürler Operasyon Destek Müdürü

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.