Çarşamba 03.07.2013

Hem oku! hem de çalış

Batı Anadolu Sağlık ve Eğitim Kurumları (BASEK) Yönetim Kurulu Başkanı Özer Gürbüz kendisinin öncülüğünde kurulan özel sağlık meslek liselerinin kurulma aşamasından alınacak eğitim ve sonrasında kazanılan mesleğin çalışma alanları hakkında bilgi verdi. Kendi meslek gruplarının ihtisas alanının sağlık olduğunu belirten Gürbüz şöyle dedi: "Kendim de doktor olduğum için iş hayatına sağlık sektöründe başladım. İzmir'de Cental Hospital'ın kuruluşunu yaptık, tıp merkezlerimizi kurduk. Daha sonra eğitimin sağlık alanıyla ilgilenmeye başladık. Kimsenin bilmediği fiziksel ve zihinsel engelliler okulumuz var. Bu okul Gürbüz sağlık eğitim vakfının da katkılarıyla bir sosyal sorumluluk projesi olarak öğrencilerden herhangi bir ek ücret almadan fiziksel ve zihinsel engelli çocuklara eğitim veriyoruz. Turizm alanında, sağlık turizmi ile ilgileniyoruz; Çeşme'deki otelimiz bununla ilgili. Ayrıca sağlıklı gıda sektöründe Selendi doğal maden sularının doğal kaynağından şişelenmesini, dağıtımını ve satışını yapıyoruz.
"ÜNİVERSİTE AÇACAĞIZ"
Eğitim ile ilgilerinin yıllar önce başladığını belirten Gürbüz şöyle dedi: "2002-2003 yıllarında biz Batı Anadolu Üniversitesi'nin kuruluşu için gerekli yatırımları yaptık ve YÖK'e başvurduk. Şu anda YÖK'le o konuda görüşüyoruz. Yeni YÖK kanun teklifinde özel şirketlerin de üniversite kurmasının önü açılıyor. Bu kanunun çıkmasını bekliyoruz, bu kanunun çıkmasıyla üniversiteyi İzmir'e kazandıracağız."