Pazartesi 19.08.2013

'Binalarda su yalıtımı şart'

BTM Yönetim Kurulu Başkanı Levent Ürkmez, ülkemizdeki binaların yüzde 85'inde su yalıtımı olmadığını, bu nedenle bir çok binanın depremde yıkılma riskiyle karşı karşıya olduğunu belirtti. 17 Ağustos depreminde binaların yıkılmasının en önemli nedeninin "Korozyon" yani binalardaki taşıyıcı demirlerinin çürümesi olduğunu belirten yalıtım sektörünün öncü kuruluşu BTM'nin Yönetim Kurulu Başkanı Levent Ürkmez, korozyondan korunmanın tek ve etkili yolu olan su yalıtımının ülkemizde hala binalar için zorunlu olmadığını söyledi. Yalıtım alanında çatıdan temele geniş bir ürün yelpazesiyle sektöre hizmet veren BTM'nin dünya standartlarında CE belgeli su yalıtımı ürünleri binaların ömrünü uzatarak daha güvenli hale gelmesine katkıda bulunuyor. 17 Ağustos depreminden bu yana, binaların güvenliğini sağlayacak birçok tedbirin alınmadığını belirten Levent Ürkmez şöyle dedi: "Bir binanın depreme karşı dayanıklı olması için en önemli sigortası su yalıtımı. Su yalıtımı olmayan binaların taşıyıcı sistemlerindeki demirler yıllar içinde korozyona uğruyor. Yani paslanıyor. Yapılan testler de gösteriyor ki su yalıtımsız bir bina 10 yıl içinde taşıma kapasitesinin yüzde 66'sını kaybediyor. Şiddetli bir deprem karşısında yıkılma riski en yüksek bina grubunu bunlar oluşturuyor. 17 Ağustos depreminin ardından 55 bin 651 konut ve işyerinde yapılan araştırmaya göre; bu binaların yüzde 79'u hasarlı bulundu. Yüzde 64'ünde ise su yalıtımı olmadığı orta çıktı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.