Pazartesi 26.08.2013

Zeytinyağında ihracat katlandı

Zeytinyağında atağa kalkan ve yatırımlarını artıran Küçükbay A.Ş, ürün sattığı ülke sayısını 121'e yükseltti. İspanya'daki kuraklığın Türkiye için fırsat olduğu belirtildi

Zeytinde dünyanın en önemli üreticisi ve ihracatçısı olan İspanya'da, yıllık 1 milyon 400 bin ton olan rekoltenin 600 bin tona gerilemesi ve döviz kurundaki yükseliş ise Türk ihracatçılarının önünü açtı. İspanya'da yağışların azalması ve yaşanan kuraklık bu ülkede üretimi olumsuz etkiledi. Böylece Küçükbay ve Türk zeytinyağı üreticisi geçen sezon ihracat yapılmayan İspanya, Portekiz, Burkina Faso, Cezayir, Fas, Kongo, Liberya, Madagasgar, Moritanya, Nijer, Grenada, Kolombiya, Meksika, Peru, Şili, Tayvan, Bulgaristan, Litvanya, Romanya ve Dubai'ye yeniden zeytinyağı ihracatı gerçekleştirdi. Bunun sonucunda daha önce İspanya'nın hakimiyeti altında bulunan ve ihracatın yapılmadığı ülkelerin pazarlarına bu sezon hızlı bir giriş yaparak yıllık ihracatı beş kat artırmayı da başardı.
Rekabet güçlendi

Zeytinyağı konusunda sektörün önemli bir oyuncusu olmayı hedefleyen Küçükbay A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, Türkiye'nin yakalanan bu fırsatı iyi kullanması gerektiğini belirtti. İspanya'da rekoltenin beklenenin çok altında kalması ile uluslararası piyasalarda dengelerin değiştiğini söyleyen Küçükbay, "Sezon başında 1 milyon ton rekolte beklediğini açıklayan İspanya, ilerleyen aylarda rakamı önce 800 bin tona ardından 600 bin ve son olarak 550 bin tona kadar çekti. Dünya zeytinyağı üretiminin % 40-45'ini karşılayan İspanya'da yaşanan bu rekolte düşüklüğü Türk ihracatçısının işine yaradı. Yakalanan bu fırsat sezonluk olarak düşünülmeden önümüzdeki yılların planları yapılarak girilen pazarlarda kalıcı olmanın yolları aranmalı" dedi. Türkiye'nin uluslararası piyasalardaki en büyük rakibinin İspanya olduğunu tekrar hatırlatan Küçükbay, "İspanya kriz dolayısıyla tarıma verdiği desteklerde ciddi kısıtlamalara gidiyor. Bu kısıtlama çerçevesinde zeytin üreticilerine kilo başına verilen 1,3 euroluk destek 1 euronun altına çekildi. Hem teşviklerdeki kısıntılar hem de rekolte düşüklüğü, İspanya'da zeytinyağı fiyatlarını yükseltti. Bu da Türkiye'nin rekabet gücünü arttırdı. Dolayısıyla Türkiye'nin önü açıldı. İspanya'daki gelişme, içerideki zeytinyağı stoğunu eritme açısından da büyük bir fırsattır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.