Zeytinyağında ihracat katlandı
Zeytinyağında atağa kalkan ve yatırımlarını artıran Küçükbay A.Ş, ürün sattığı ülke sayısını 121'e yükseltti. İspanya'daki kuraklığın Türkiye için fırsat olduğu belirtildi
Rekabet güçlendi
Zeytinyağı konusunda sektörün önemli bir oyuncusu olmayı hedefleyen Küçükbay A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, Türkiye'nin yakalanan bu fırsatı iyi kullanması gerektiğini belirtti. İspanya'da rekoltenin beklenenin çok altında kalması ile uluslararası piyasalarda dengelerin değiştiğini söyleyen Küçükbay, "Sezon başında 1 milyon ton rekolte beklediğini açıklayan İspanya, ilerleyen aylarda rakamı önce 800 bin tona ardından 600 bin ve son olarak 550 bin tona kadar çekti. Dünya zeytinyağı üretiminin % 40-45'ini karşılayan İspanya'da yaşanan bu rekolte düşüklüğü Türk ihracatçısının işine yaradı. Yakalanan bu fırsat sezonluk olarak düşünülmeden önümüzdeki yılların planları yapılarak girilen pazarlarda kalıcı olmanın yolları aranmalı" dedi. Türkiye'nin uluslararası piyasalardaki en büyük rakibinin İspanya olduğunu tekrar hatırlatan Küçükbay, "İspanya kriz dolayısıyla tarıma verdiği desteklerde ciddi kısıtlamalara gidiyor. Bu kısıtlama çerçevesinde zeytin üreticilerine kilo başına verilen 1,3 euroluk destek 1 euronun altına çekildi. Hem teşviklerdeki kısıntılar hem de rekolte düşüklüğü, İspanya'da zeytinyağı fiyatlarını yükseltti. Bu da Türkiye'nin rekabet gücünü arttırdı. Dolayısıyla Türkiye'nin önü açıldı. İspanya'daki gelişme, içerideki zeytinyağı stoğunu eritme açısından da büyük bir fırsattır" diye konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor