Cuma 13.09.2013

Karavan sevgisini Ege'ye aşılayacak

Bölgemizde karavan eksikliliği fark eden Murat Kamil Yücekayalı, 5 ay önce şirket kurduğunu, ilgiden de memnun kaldığını söyledi

Üniversite yıllarında arkadaşlarıyla birlikte karavan kiralayan Tansaş eski Genel Müdür Yardımcısı Murat Kamil Yücekayalı, otele bağlı kalmadan yaşanan alternatif tatil şekline aşık oldu. Herkese karavan sevgisini aşılamak isteyen Yücekayalı, iki motokaravan alarak şirket açtı. A'dan Z'ye her şeyi düşünerek araçların eksikleri tamamlayan Yücekayalı, karavanları alternatif tatil düşünenlere kiraya veriyor. Şirketin 5 aylık geçmişi olmasına rağmen, karavanlar hiç boş kalmıyor.

bölgede TEK FİRMA

Yücekayalı, karavan kiralama şirketi kurarken sektörde böyle bir eksikliğin olduğunu fark etti, "Üniversite yıllarında karavan kiralayarak 15 günlük bir alternatif tatil deneyimi yaşamıştık. Yıllar sonra tekrar karavanla tatile çıkalım dedik. Ama İzmir'de hatta Ege Bölgesi'nde karavan kiralayan şirket bulamadık. Araştırdık Antalya ve İstanbul'da toplam 3-4 firma olduğunu gördük. Sonra bir gün neden karavan kiralama şirketi açmayalım dedim. 'Hem kendimiz bineriz hem de kiraya verip insanlara karavanı sevdiririz' diyerek gittik iki tane özenle dizayn edilmiş, karavan tasarlattık ve özel olarak imal ettik" dedi.
"ÖZENLE SEÇİYORUZ"
Karavan kiralamak için gelen müşterileri özenle seçtiklerini söyleyen Yücekayalı, "Bizim ticari kaygımız yok. Sadece insanlar güzel vakit geçirsin istiyoruz. Tatilleri bitince, 'Bizi otel odalarından kurtardınız' diyerek teşekkür etmeye geliyorlar bu da bizi çok mutlu ediyor. Müşteri anlamında bazen sıkıntılar yaşıyoruz. Karavanı tek günlük kiralamak isteyenler oluyor, biraz konuşunca niyetlerinin ne olduğunu anlıyoruz ve karavanı vermiyoruz" dedi. Şimdilik 2 aracı bulunan ve gelecek yıl için 10 araçlık bir filo kurmayı hedefleyen Yücekayalı, "Bugün bir aracı karavana çevirmek için modifiye etmemiz gerekiyor. Fakat yasalarda sıkıntı yaşıyoruz. 5 yaşından genç araçları karavana çevirmek istersek yüzde 130 ÖTV ödememiz gerekiyor. Durum böyle olunca da, düşük kilometre yapmış dizel motorlu araçlara yöneliyoruz. Araçların içerisine LCD ekran tv'den mangal, bisikletten klimaya kadar her şeyi koyuyoruz. Geçenlerde bir müşterimiz çamaşır ipi eksik dedi. Onu bile tamamladık" dedi.