Cumartesi 14.09.2013

İTO'dan kesintisiz destek

Başkan Ekrem Demirtaş, Agora kazılarına 10 yıldır kaynak aktardıklarını söyledi "Turizm için çok önemsediğimiz kazılara desteğimiz aralıksız sürecek" dedi

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Agora'nın da içinde bulunduğu Antik Smyrna kenti kazılarına 2003 yılından bu yana destek verdiklerini belirtti, "10 yıldır kesintisiz verdiğimiz destek 3 milyon lirayı aştı. 2 bin 500 yıllık Agora'nın tam olarak istediğimiz görüntüye ulaşması için önümüzde daha çok 10 yıllar var. Biz bundan sonra da kazı başkanlığına istedikleri her türlü desteği vermeye hazırız" dedi. Başkan Demirtaş, beraberinde İTO Yönetim Kurulu başkan yardımcıları Akın Kazançoğlu ve Jak Eskinazi, Yönetim Kurulu üyeleri Süleyman Subaşı, Mustafa Tüzün, Bekir Şahiner, Mert Pala ve Ali Yılmaz; İTO Ören Yeri Komisyonu üyeleri Osman Kızıltuğ, Kaan Yıldırım, Rıza Gençay ve Emre İlalan olduğu halde Agora ve Kadifekale'yi ziyaret etti. İTO heyeti Kazı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Akın Ersoy'dan çalışmalar hakkında bilgi aldı.

3 MİLYON LİRA

Oda olarak İzmir'in tarihi ve kültürel zenginliklerinin gün ışığına çıkarılmasına, hak ettiği şekilde sergilenmesine büyük önem verdiklerini kaydeden Demirtaş, şöyle dedi: "Bu yüzden pek çok çalışmayı destekliyoruz. Çünkü güzel İzmir'e karşı böyle bir sorumluluğumuz var. Diğer yandan İzmir için belirlediğimiz vizyonda turizmin çok önemli bir yeri var. Turistler de kentimize geldiklerinde onlara gösterebileceğimiz yerlerin başında ise kuşkusuz Agora geliyor." Demirtaş, bu düşünceden hareketle 2003 yılından bu yana Agora'nın bulunduğu bölgede yapılan Antik Smyrna kenti kazılarına destek vermeye başladıklarını ifade etti. Daha önce Müze Müdürlüğü tarafından yürütülen kazılara 2007 yılından bu yana Yrd. Doç. Dr. Akın Ersoy ile devam edildiğini hatırlatan Demirtaş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bugüne kadar Agora'da müthiş bir mozaik döşeme, dünyanın en zengin duvar resimlerinden biri ortaya çıktı. Meclis binası, Roma hamamı, caddeleri ile şehrin kalbinde Efes'le, Atina'nın Akrapol'ü ile yarışacak bir antik mirasa sahibiz. Bu alanın daha iyi gezilmesi için yürüme platformları, yönlendirme ve bilgilendirme panolarından oluşan gezi parkurları oluşturduk. Agora'nın ardından Kadifekale'deki kazıları da destekledik." "2009'da başlayan kazılar ile Türk İzmir'in ilk camisi ortaya çıktı. Surların ortaya çıkarılması için çalışmalar devam ediyor" diyen Demirtaş, yapılanları da şöyle anlattı: "Kadifekale'de ziyaretçiler için panolar koyduk, güvenlikleri için korkuluklar yaptırdık, turistik eşya satanlara tezgahlar, çay bahçesinin çevre düzenlemesini yaptırdık. Ayrıca Büyükşehir Belediyemizin de çok önemli destekleri var. Özellikle Kadifekale eteklerindeki antik tiyatroda ortaya çıkarıldığında bu bölgenin cazibesi bir kat daha artacak. Biz kazılara 10 yıldır kesintisiz destek veriyoruz. Agora'nın istediğimiz şekilde ortaya çıkması için daha geçmesi gereken 10 yıllar var ve bundan sonra da kazı başkanlığına istedikleri her türlü desteği vermeye hazırız. Akın Ersoy'a her zaman aynı şeyi söylüyoruz, 'Siz yeter ki kazın ve çalışın, kaynağı sorun etmeyin'."

Dünyanın ilgi odağı
Kazı Başkanı Ersoy da ortaya çıkarılanlardan özellikle duvar resimlerinin dünya çapında büyük ilgi gördüğünü söyledi, şu bilgileri verdi: "En son National Geographic'in İspanyol versiyonunda yayınlandı. Bazilika'nın mermer zemin kaplaması ile kuzey cephe duvarının sağlıklaştırma çalışmalarına devam ediyoruz. Bizans Sarnıcı'nın kazı ve bakım işleri yapıldı. Artık sarnıcın içi gezilebiliyor. Surların bugün ayakta bulunmayan güney hattı kazılarına devam ediyoruz. Agora'ın alt tarafında yeni bir giriş kapısı projesi de var. Bu gerçekleşirse Agora'ya gelen ziyaretçi sayısı artacaktır."