Çarşamba 18.09.2013

"Zeytinyağında zor bir yıl bizi bekliyor"

Zeytin ve zeytinyağı rekolte tahmin sonuçlarını açıklayan İTB Başkanı Işınsu Kestelli, "Akdeniz ülkelerinin yanı sıra Türkiye'de de düşüş olduğunu öngördük" dedi

İzmir Ticaret Borsası (İTB) koordinatörlüğünde yapılan 2013-2014 sezonu zeytin ve zeytinyağı rekolte tahmin çalışması sonuçlandı. Bu sezon 201 bin ton olan zeytinyağı rekoltesi yeni sezonda yüzde 30 azalarak 140 bin 729 tona, zeytin rekoltesi de 455 bin tondan 391 bin 744 tona düşecek. Ege ve Marmara Bölgesi'nde ise zeytinyağı rekoltesi 69 bin ton olacak. İTB öncülüğünde İzmir Ticaret Odası, Ege İhracatçı Birlikleri, Akhisar Ticaret Borsası, Marmarabirlik, Aydın Ticaret Borsası, Zeytindostu Derneği ve Zeytincilik Araştırma İstasyonu Müdürlüğü katkıları ile yapılan rekolte tahmin sonuçlarını açıklayan İTB Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, Akdeniz ülkelerinin yanı sıra Türkiye'de de zeytinyağı rekoltesinde düşüş öngördüklerini söyledi.

GEÇİM KAYNAĞI OLDU

Işınsu Kestelli, rekolte tahminlerine 5 ayrı bölgede 5 ayrı uzman ekiple çalışma yaptıklarını açıkladı. Türkiye'nin dünyada 5 büyük üreticiden biri olduğuna dikkat çeken Kestelli, "170 milyona yaklaşan zeytin ağacının yaklaşık ortalama 200 bin ton zeytinyağı ve 450 bin ton sofralık zeytin üretimi ile 400 bin ailenin geçim kaynağı oldu. Bereketli geçen bir sezonun ardından bu yıl ihracatımız 400 milyon dolara ulaşarak son yılların en yüksek düzeyine çıkacak. Önümüzdeki hasat döneminde de düşüşü öngörüyoruz. Zorlu bir yıl bizi bekliyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.