Cuma 20.09.2013

Taksicilikte yeni dönem

İzmir Şoförler Odası Başkanı Anık, yeni yılda 'sarı teknoloji' projesinin başlayacağını belirtti, "Taksici esnafı artık müşterisiz kalmayacak. Daha hızlı ve konforlu hizmet verecek" dedi

İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası, Türkiye'de bir ilki İzmir'de başlatıyor. Sarı Teknoloji adı altında geliştirilen sistem aracılığıyla ildeki tüm taksiler, uydudan harita üzerinde takip edilebiliyor. Sistemde, hangi taksi boş, hangisi dolu görülebiliyor. Tek bir numaradan taksi çağrılabiliyor ve ayrıca cep telefonlarından da taksi çağırmak mümkün kılınıyor. Oda Başkanı Celil Anık, İzmir'de yılbaşından sonra uygulamaya girecek olan 'sarı teknoloji'yi Egeli Sabah'a anlattı.
Sarı teknoloji adı altında yine Türkiye'de bir ilki başlatıyorsunuz. Bu proje hakkında bilgi verir misiniz?
Yaklaşık 3 bine yakın üyemiz, 10 bin civarında da çalışanımız var. Teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Odamızın intenet sitesi ve Facebook adreslerinden İzmirliler bize ulaşabiliyor. 'Sarı teknoloji' adını verdiğimiz sistem ile, Türkiye'de ilk defa İzmir'de tek numaradan taksi çağırmayı devreye alıyoruz. 1650 aracımıza cihazlarımızı taktık. Kasım sonunda tüm araçlarımıza bu sistem takılmış olacak. Sistem yılbaşından itibaren çalışmaya başlayacak. Evinizde oturduğunuz yerden 444 51 35 numaralı telefonu arayarak taksi çağırabileceksiniz.
Sistem nasıl işleyecek?
Sistem, öncelikle duraklar üzerinden çalışacak. 444 51 35 nolu telefonu çevirerek, aradığınız yere en yakın taksi durağı size cevap verecek. Duraklar üzerinden sistem çalışacak. Bunun ardından gönüllülük esasına dayalı olarak bölgesel taksi durakları devreye girecek. Her durakta bilgisayar olacak. Duraklar kendi arabalarını bilgisayar üzerinden haritada nerelerde olduklarını izleyebilecek. Sistemde boş, dolu, nereye gidiliyor hepsi görülebiliyor. Bu sistem taksilerimize son teknolojiyi getirecek. Taksilerimiz içinde avantaj olacak. Boş yere dolaşmadan, her köşe başında beklemeden, belirli noktalarda bekleyerek iş almamızı sağlayacak.
ŞİKAYET UYGULAMASI
Burada sadece çağrı merkezi sistemi yok. Bu sistemi ilk defa biz, taksimetreye entegre ettik. Yolcu şikayetinin önüne geçerken, direksiyonda çalışan arkadaşlarımızın haksızlığa uğramasını da engelleyeceğiz. Bir araca bindiniz, şikayette bulunuyorsunuz. "Beni fazla dolaştırdı", "Benden fazla ücret aldı" gibi... Biz onu sistem üzeriden kontrol edebiliyoruz. Yolcunun mal güvenliğini de kontrol altına almış oluyoruz. Sistemimizde 180 gün geriye dönük olarak hangi yoldan, hangi taksiler, hangi tarihte ve saat-dakika olarak ne zaman geçmiş görebiliyoruz. Ayrıca şoför, yabancı dil desteği almak istiyorsa, bir butona basarak, çağrı merkezimizle bağlantıya geçebilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.