Giriş Tarihi: 14.10.2013

Kentsel dönüşüm çalışması hız kazandı

Çarpık yapılaşmanın önüne geçmek, kentteki 200 binin üzerinde sağlıksız yapıyı dönüştürmek için harekete geçen İzmir Büyükşehir Belediyesi daha önce Bakanlar Kurulu onayına gönderdiği 9 ayrı bölgeden sonra yeni kentsel dönüşüm bölgeleri belirlemek amacıyla çalışma başlattı. Yürütülen çalışmalar kapsamında gecekondulaşma ve çarpık yapılaşmanın yoğun olduğu Gürçeşme, Çiğli Güzeltepe, Ferahlı ve Gültepe kentsel dönüşüm kapsamına alındı. Alan sınırı belirlemeye yönelik çalışmaların tamamlanmasının ardından Büyükşehir Belediye Meclisi'nde karar alınacak. Ardından da meclis kararı, onay için önce İçişleri Bakanlığı'na ardından da Bakanlar Kurulu'na gidecek. Bakanlar Kurulu'nun onayıyla yeni kentsel dönüşüm alanları Resmi Gazete'de yayınlanıp kesinleşmesiyle, çalışmalara hız verilecek.
İLK ETAPTA 9 BÖLGE
Büyükşehir Belediyesi'nin 2 yıl önce kent merkezinde sağlıksız yapıların yoğun olduğu bölgelerde kentsel dönüşüm için çalışma yaptı. Bu çalışma kapsamında Bayraklı, Karabağlar Uzundere, Gaziemir Aktepe Emrez, Karşıyaka Örnekköy, Karabağlar Cennetçeşme, Menemen Ahıhıdır, Torbalı Çaybaşı ve Bayındır Necati Uza, Yenice ve Hatay mahallelerini Büyükşehir Belediye Meclisi'nin aldığı kararla kentsel dönüşüm alanı olarak belirledi. Meclis kararı ile sınırları belirlenen alanlar önce İçişleri Bakanlığı'na ardından da Bakanlar Kurulu onayına sunuldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.