Cumartesi 26.10.2013

ENGİN UĞUR AĞIR: Gökdelenler iyi de ya ulaşım?

Bir grup gazeteci arkadaşımla geçtiğimiz akşam İş GYO Genel Müdürü Turgay Tanes'in konuğu olduk. Tanes'in, Ege Perla projesini anlatırken heyecanlı olduğu gözlerinden okunuyordu. Çünkü, kısa sürede büyük bir projenin altyapısının tamamlanmasının
mutluluğunu yaşıyordu. İşin zor olan yanını bitirdiklerini, üstyapı ihalesinin sonuçlandığını, Tahincioğlu Holding bünyesindeki Nida İnşaat'ın ihaleyi kazandığını söyleyen Tanes; konut, ofis ve alışveriş merkezlerinden oluşan projenin tamamının Aralık 2015'te biteceğini söyledi.

EGE PERLA YANIBAŞIMIZDA

Tanes, inşaatın sürdüğü alanın hemen yanındaki Manda Deresi'nin de cazibe merkezine dönüştürüleceğini, bu bölgeye 3 modern köprü yapılacağını, böylece vatandaşların adliyeye gidiş ve gelişlerini de kolaylaştıracaklarını açıkladı. Bütün bunlar güzel. Ancak bir konunun önemine dikkat çekmek istiyorum. Daha önce bir kaç işadamıyla bölgemizin trafik sorununu görüştüm. Çünkü Ege Perla, bizim gazetenin hemen yanı başında. Hatta temel aşamasında sürekli sallandık desem yalan olmaz. Neyse, gelelim benim aklımı karıştıran soruna. Bugün bile, özellikle sabah saatlerinde, trafiğin felç olduğu, araçların park edeceği alan bulamadığı bölgemizde, daha birçok büyük şirketin gökdelen projesi olduğunu biliyorum. Bunların sayıları sanırım 22'yi buluyor. Hepsi de ülkemizin önemli holdinglerinin yatırımları. 5-6 yıl sonra etrafımız yüksek binalarla çevrilmiş olacak. Bir alışveriş merkezine günde ortalama 5 bin kişinin giriş çıkış yaptığını düşünürsek, Yeni Kent Merkezi'ndeki trafik keşmekeşliğini aklıma bile getirmek istemiyorum. On binlerce insan aracını nereye park edecek? Yollar bu yükü kaldırabilecek mi? Bu konuyla ilgili Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin bir projeleri olup olmadığını da ayrıca merak ediyorum.

YIK, YAP GENLERİMİZE İŞLEMİŞ

Hatırlarsanız, İZBAN seferleri başlamadan önce, demiryolunun yer altına alınması projesine Bayraklı ve Şemikler halkı tepki göstermiş, bölgelerinin ikiye bölüneceğini belirterek isyan etmişti. Büyük bir proje bir kez yapılır; ama yık, yap, yeniden inşa et bizim genlerimize işlemiş. Korkum ne biliyor musunuz? İleride, 5 yıl mı geçer, 10 yıl mı, bilemiyorum ama tren yolunun yeniden yer altına alınmasının gündeme gelmesi. İnşallah benim dediğim gibi olmaz, çok büyük paralarımız boşa gitmez. Bu süre içinde yerel yönetimler bir çare bulur. Bu arada Yeni Kent Merkezi'nde inşaat yapacak olan holding yöneticilerine de bir önerim var: Yol ve otopark sıkıntısını yaşamamak için, bir araya gelin, ne yapılması gerektiğini kendi aranızda tartışın. İleride başınız ağrımasın. Benden söylemesi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.