Giriş Tarihi: 27.10.2013

Avrupa'ya İzmir dersi

EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, Avrupa'nın KOBİ liderlerine İzmir'in yatırım avantajlarını anlatırken, İzmir'in sanayisi, serbest bölgeleri, nitelikli işgücü ile Türkiye'nin en cazip yeri olduğunu söyledi

Avrupa Küçük İşletmeler Birliği Yönetim Kurulu Toplantısı, EBSO'nun ev sahipliğinde gerçekleşti. İzmir'in yatırım avantajlarını anlatan EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Yorgancılar, yenilenebilir enerjiye dikkat çekti. Yorgancılar, Avrupa'nın KOBİ liderlerine İzmir'in yatırım avantajlarını anlattı. Yorgancılar, Türkiye'yi ekonomide "parlayan bir yıldız" olarak nitelendirirken, 2023 yılı hedeflerine de ulaşılacağını bildirdi. Avrupa Küçük İşletmeler Birliği (European Small Business Aliance - ESBA) Yönetim Kurulu Toplantısı, İzmir'de Ege Bölgesi Sanayi Odası'nın ev sahipliğinde yapıldı. Avrupa'nın çeşitli merkezlerinden 12 ESBA Yönetim Kurulu Üyesi ile EBSO'da gerçekleştirilen toplantıda EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar İzmir'in ekonomisi, sanayi yapısı ve üretimi, Türkiye ve dünya ticaretindeki yeri ve ilişkilerine yönelik sunum yaparken, ESBA yöneticileri de kurumlarını tanıtarak faaliyetler hakkında bilgi alışverişinde bulunuldu. Yorgancılar, İzmir'in gıdadan tekstile, inşaattan makine ve otomotiv yan sanayiye, kimyadan yenilenebilir enerjiye kadar dünya ile rekabet eden üretime imza atan sanayisi, yatırıma hazır organize sanayi ve serbest bölgeleri, lojistik imkanları, dünyanın önemli pazarlarına yakınlığı, nitelikli iş gücü, sosyal ve kültürel yaşamı, iklimiyle Türkiye'nin en cazip yeri olduğunu anlattı. İzmir'in organize sanayi bölgeleri ve serbest bölgelerinin yabancı yatırımcılara avantajlar sunduğunu, İzmir'in stratejik konumu ile yabancı yatırımcılar için son derece cazip olduğunu ifade eden Yorgancılar, başta yenilenebilir enerji olmak üzere otomotiv, tekstil, gıda gibi pek çok sektörde işbirliğine açık olduklarını belirtti. Yılın 300 günü güneşli geçen İzmir için güneş enerjisi projelerinin çok önemli olduğunu vurgulayan Yorgancılar, geçen yıl Almanya'yı ziyaretlerinde güneş enerjisi ile ilgili İzmir'de uygulanabilecek projeleri değerlendirdiklerini de ifade etti.

FUARLAR ÇOK ÖNEMLİ

Ender Yorgancılar, Türkiye'nin en eski fuarı olan İzmir Enternasyonal Fuarı'nın 82 yıldır düzenlendiğini hatırlatırken, "Fuarlara çok önem veriyoruz. Mermer Fuarı'mız dünyada ikinci, Gelinlik Fuarı'mız sektörde önemli bir yere sahip. Yeni fuar alanı inşaatı sürüyor. İşbirliği ile 30 sektörel fuarımızı daha etkin hale getirebiliriz" diye konuştu. Yorgancılar, Avrupa ekonomisi ve Türkiye ekonomisinin geleceğine ilişkin değerlendirmesinde, "Türkiye parlayan bir yıldız. 2023 yılına kadar önemli hedefler belirledik. Bundan 10 sene önce 60 milyar dolar olan ihracatımız şimdi 150 milyar dolar ve 10 sene sonra 500 milyar dolar olmasını hedefliyoruz. Türkiye için uzak bir hedef değil" dedi.
"GELMEKTEN MUTLUYUZ"
ESBA Başkanı David Caro ise, 1998 yılında faaliyete geçen kuruluşun, Avrupa'daki 36 ülkeden yaklaşık 1 milyon kadar KOBİ'yi temsil eden ve Avrupa'daki KOBİ girişimcileri ve serbest meslek mensuplarının sesini Avrupa Birliği'ne duyuran tarafsız ve bağımsız bir STK olduğunu belirtti. Caro "Günümüzde AB üyesi ülkelerde yaklaşık 23 milyon KOBİ bulunuyor, KOBİ'ler 75 milyondan fazla istihdam yaratıyor, bu sayının AB'nin istihdamının yüzde 85'ini oluşturuyor"dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.