Son Güncelleme: Cuma 01.11.2013
İş işten geçmeden çareleri bulunmalı
Yeni Kent Merkezi, İzmir'in en gözde bölgesi oldu. 40-50 katlı binalar durmadan yükseliyor. Yenileri de yolda. Yolda ama tüm kesimler "Mevcut yollar, oluşacak trafik yükünü kaldıracak kapasitede değil" ortak görüşünde birleşiyor
YKM İLE SINIRLI DEĞİL
TMMOB Şehir Plancıları Odası İzmir Şube Başkanı Nehir Yüksel, "Sorunu sadece Salhane, Yeni Kent Merkezi olarak düşünmeyelim. Liman Arkası'nda da çok katlı yapılar olacak. Alsancak Limanı'nda konteyner yükleri için kapasite artışı için çalışmalar yapılıyor. Yeni kruvaziyer limanı projesi var. Mevcut altyapı sistemiyle buralarda da sorun oluşacak. Öncelikle Yeni Kent Merkezi, Liman Arkası ve Liman bölgesi için bir ulaşım etüdü yapılmalı, Ulaşım Master Planı yenilenmeli. Toplu ulaşım artırılmalı" diye konuştu. Yüksel, özel taşıt sorununun Kültürpark ve benzeri yerlere yer altı otoparkı yapmakla çözülemeyeceğini de belirtti, "Çare sessiz, güvenli, çevreci araçlarla toplu ulaşım" dedi. Yüksel, kent merkezine girmek isteyen taşıtların, merkez çevresinde konumlandırılacak bölgesel otoparklarda depolanması, bu otoparklar ile kent merkezi arasındaki ulaşımın tramvaylarla sağlanmasını da önerdi.
Turan: Bölgedeki inşaatlar durabilir
Yargıya başvurarak, Yeni Kent Merkezi'nin imar planlarının bazı yol ve kavşaklarla ilgili bölümlerinin iptal edilmesini sağlayan avukat Kemal Turan, Yeni Kent Merkezi'nin 550 hektar gibi çok geniş bir alanı kapsadığını söyledi, endişelerini şöyle dile getirdi: "Burada çok sayıda çok katlı bina inşa edilecek, ediliyor. Yüz binlerce insan her gün bölgeye girip çıkacak ve orada yaşayacak. İnşaatlar mevcut planlardaki yollara göre yapılmaktadır. Bölgeye yeni yollar, yeni kavşaklar, alt-üst geçitler gerekmektedir. Mevcut raylı sistemin bölgede yer altına alınması herkesin faydasına olacaktır. Bunlar yapılmazsa sadece bölgenin trafiği değil, İzmir'in trafiği kilitlenecektir. Ne Konak'tan gelenler Alsancak'tan öteye, ne de Karşıyaka tarafından gelenler Turan'dan öteye geçebilir. Öte yandan bizim açtığımız dava ile planlardaki bazı bölümleriniptaline ilişkin mahkeme kararı da uygulanmıyor. Bu kararın uygulanması için savcılığa ve icraya gitmemiz halinde, bölgedeki tüm inşaatların durma tehlikesi vardır. Bunun önüne geçmek için belediye ulaşım konusunda acilen adım atmalıdır."
İş dünyası: Belediye gerekli önlemleri almalı
Bayraklı Tower'ın sahibi Kavuklar Şirketler Grubu Başkanı Abdullah Kavuk: Bölgenin otoyola yakın olması nedeniyle trafik sorunu yaşanacağını düşünmüyorum. Yeni inşa edilen yapılardaki zorunluluk nedeniyle otopark sorunu da olmaz. Hem İzban hem de metro hattının bölgeye çok yakın olması, hatta içinden geçmesi de ayrı bir avantaj. Belediyemizin gerekli önlemleri aldığına inanıyorum. Folkart Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak: Mevcut yol durumuna göre; önümüzdeki birkaç yıl içinde inşaatı başlayan projelerin bitmesi ile trafik sorunu olacaktır. İmar planlarında tüm yollar ve toplu ulaşım sistemleri belirlenmiş durumda. Ancak yol çalışmalarında 18 uygulaması dediğimiz terklerin, bildiğimiz kadarıyla, henüz yüzde 30'u gerçekleşti. Belediyenin terk çalışmaları biten yerlerde hemen çalışmalara başlaması gerekiyor. Sadece bizim Folkart Towers'a günde ortalama 20 bin kişi girip çıkacak. Mevcut yol durumu değil 20 bin kişiyi 5 bin kişiyi dahi kaldıramaz. 5-10 yıl içinde bu rakam yüz binlere ulaşabilir.
Devam eden projeler
İşte yapılanlar
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor