Cumartesi 02.11.2013
Son Güncelleme: Cuma 01.11.2013

İş işten geçmeden çareleri bulunmalı

Yeni Kent Merkezi, İzmir'in en gözde bölgesi oldu. 40-50 katlı binalar durmadan yükseliyor. Yenileri de yolda. Yolda ama tüm kesimler "Mevcut yollar, oluşacak trafik yükünü kaldıracak kapasitede değil" ortak görüşünde birleşiyor

İzmir'in gökdelenler bölgesi olarak bilinen Yeni Kent Merkezi'nde herkesin merak ettiği soru ulaşım altyapısı. Bölgede 2014 yılından itibaren artmaya başlayacak trafik yoğunluğu nasıl çözümlenecek? Kentin kanaat önderleri, ilgili sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri, iş dünyası temsilcileri; mevcut yol durumuna göre; hem Altınyol hem Ankara Caddesi hem Manavkuyu tarafındaki caddelerin trafik yoğunluğunu kaldırabilmesinin pek de mümkün olmadığını dile getiriyor. Avrupa'nın 5. en yüksek ikiz kuleleri Folkart Towers'ta A blok teslim aşamasına yaklaşırken, İş GYO'nun Ege Perla Projesi, İzmir iş dünyasının Mistral Projesi'nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Önümüzdeki birkaç yılda projelerin tamamlanarak hizmete girmesinden önce trafik sorununa şimdiden çözüm bulunması isteniyor. TMMOB Mimarlar Odası İzmir Şubesi Başkanı Hasan Topal, İzmir gibi büyük metropol kentlerde ulaşım sorunlarının toplu ulaşım sistemleri geliştirilemeden çözülemeyeceğini söyledi. Topal, "Yeni Kent Merkezi'ndeki yeni yapılara otopark zorunluğu var. Bu açıdan pek bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Ancak yüksek katlı yapıların tamamlanmasına paralel olarak tam entegre bir şekilde toplu ulaşım sistemleri işlerlik kazanmalı. Sadece karayolu ile düşünürseniz, yeni yollar da açsanız, sorunu çözemezsiniz" dedi. Topal, şöyle devam etti: "Metro ve İzban, tramvay, deniz yolu hepsi birbirleriyle bağlantılı çalışmalı ki, insanlar özel araçlarını kullanmasın. Kendi arabasını kullanacaklar, trafik sıkışıklığına ve maliyete katlanacaklardır."

YKM İLE SINIRLI DEĞİL

TMMOB Şehir Plancıları Odası İzmir Şube Başkanı Nehir Yüksel, "Sorunu sadece Salhane, Yeni Kent Merkezi olarak düşünmeyelim. Liman Arkası'nda da çok katlı yapılar olacak. Alsancak Limanı'nda konteyner yükleri için kapasite artışı için çalışmalar yapılıyor. Yeni kruvaziyer limanı projesi var. Mevcut altyapı sistemiyle buralarda da sorun oluşacak. Öncelikle Yeni Kent Merkezi, Liman Arkası ve Liman bölgesi için bir ulaşım etüdü yapılmalı, Ulaşım Master Planı yenilenmeli. Toplu ulaşım artırılmalı" diye konuştu. Yüksel, özel taşıt sorununun Kültürpark ve benzeri yerlere yer altı otoparkı yapmakla çözülemeyeceğini de belirtti, "Çare sessiz, güvenli, çevreci araçlarla toplu ulaşım" dedi. Yüksel, kent merkezine girmek isteyen taşıtların, merkez çevresinde konumlandırılacak bölgesel otoparklarda depolanması, bu otoparklar ile kent merkezi arasındaki ulaşımın tramvaylarla sağlanmasını da önerdi.
Turan: Bölgedeki inşaatlar durabilir
Yargıya başvurarak, Yeni Kent Merkezi'nin imar planlarının bazı yol ve kavşaklarla ilgili bölümlerinin iptal edilmesini sağlayan avukat Kemal Turan, Yeni Kent Merkezi'nin 550 hektar gibi çok geniş bir alanı kapsadığını söyledi, endişelerini şöyle dile getirdi: "Burada çok sayıda çok katlı bina inşa edilecek, ediliyor. Yüz binlerce insan her gün bölgeye girip çıkacak ve orada yaşayacak. İnşaatlar mevcut planlardaki yollara göre yapılmaktadır. Bölgeye yeni yollar, yeni kavşaklar, alt-üst geçitler gerekmektedir. Mevcut raylı sistemin bölgede yer altına alınması herkesin faydasına olacaktır. Bunlar yapılmazsa sadece bölgenin trafiği değil, İzmir'in trafiği kilitlenecektir. Ne Konak'tan gelenler Alsancak'tan öteye, ne de Karşıyaka tarafından gelenler Turan'dan öteye geçebilir. Öte yandan bizim açtığımız dava ile planlardaki bazı bölümleriniptaline ilişkin mahkeme kararı da uygulanmıyor. Bu kararın uygulanması için savcılığa ve icraya gitmemiz halinde, bölgedeki tüm inşaatların durma tehlikesi vardır. Bunun önüne geçmek için belediye ulaşım konusunda acilen adım atmalıdır."
İş dünyası: Belediye gerekli önlemleri almalı
Bayraklı Tower'ın sahibi Kavuklar Şirketler Grubu Başkanı Abdullah Kavuk: Bölgenin otoyola yakın olması nedeniyle trafik sorunu yaşanacağını düşünmüyorum. Yeni inşa edilen yapılardaki zorunluluk nedeniyle otopark sorunu da olmaz. Hem İzban hem de metro hattının bölgeye çok yakın olması, hatta içinden geçmesi de ayrı bir avantaj. Belediyemizin gerekli önlemleri aldığına inanıyorum. Folkart Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak: Mevcut yol durumuna göre; önümüzdeki birkaç yıl içinde inşaatı başlayan projelerin bitmesi ile trafik sorunu olacaktır. İmar planlarında tüm yollar ve toplu ulaşım sistemleri belirlenmiş durumda. Ancak yol çalışmalarında 18 uygulaması dediğimiz terklerin, bildiğimiz kadarıyla, henüz yüzde 30'u gerçekleşti. Belediyenin terk çalışmaları biten yerlerde hemen çalışmalara başlaması gerekiyor. Sadece bizim Folkart Towers'a günde ortalama 20 bin kişi girip çıkacak. Mevcut yol durumu değil 20 bin kişiyi 5 bin kişiyi dahi kaldıramaz. 5-10 yıl içinde bu rakam yüz binlere ulaşabilir.
Devam eden projeler
Park 35 Bayraklı (Konut)
Atak Tower (25 kat, ofis, rezidans)
Barkan Ailesi (Adliye'nin karşısında. Adı henüz belli değil )
Özkardeş İş Merkezi (İş Merkezi- Şifa Üniversitesi yanında- Nail Özkardeş)
İşte yapılanlar
Türkiye İş Bankası'nın iştiraki İş GYO'nun Ege Perla projesi.
Avrupa'nın 5. en yüksek kulelerinden oluşan 40'ar katlı Folkart'ın İkiz Kuleleri yükseliyor.
Kavuklar Grubu, Miray İnşaat ortaklığı ile 27 katlı Bayraklı Tower'ı bitirdi.
Megapol Grubu, Sunucu Plaza'yı bitirdi.
Küçükbay, eski Başarı Koleji'nin yerine alışveriş merkezi ve rezidans yapacak.
İzmirli işadamlarının ortak olduğu Mistral Tower, 40 ve 45 katlı iki kuleden oluşuyor.
Sur Yapı, Turyağ tesisleri arsasına marina ve AVM yapacak.
Eski Altınbaşak Un Fabrikası'nın yerine ticari proje gerçekleşecek.
Tekfen-Oz ve Rönesans Alışveriş Merkezi, konut, ofis ve AVM projesine başlayacak.
Tariş birliklerinin Kahramanlar arsasına TOKİ otel, rezidans, AVM yapacak.
Kula Mensucat'ın eski yeri ticaret ve alışveriş merkezi olacak.
Sabancı'ya ait eski Piyale fabrikasına da ticari proje gerçekleştirilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.