Giriş Tarihi: 3.11.2013

Rekorlar kongresi

3 gün süren İktisat Kongresi, 4 bin 409 katılımcı, Ege'ye özel 14 oturumla rekor kırdı. Kalkınma Bakanı Yılmaz, "Güzel havaya rağmen şaşırtıcı katılım oldu. Demek ki ihtiyacımız varmış" dedi

İzmir'de Çarşamba günü başlayan ve 3 gün süren 5. İzmir Kongresi rekor katılımcı ile iz bıraktı. Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, 23'ü yurtdışından 243 panelistin katıldığı Kongre'nin sonuçlarının kendilerine yol göstereceğini kaydetti, "14 oturumu sadece İzmir ve Ege ile yaptık" dedi. Kapanış gününde düzenlenen "Akdeniz'de Marka Kent İzmir" zirvesinde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Limanı'nın sadece yolcu limanı olması gerektiğini savunanların kenti bilmediğini iddia etti. İİTO Başkanı Ekrem Demirtaş da, İzmir'i var edenin limanı olduğunu belirterek, kenti yine geleceğe limanın taşıyacağını söyledi. EBSO Başkanı Ender Yorgancılar, İzmir'in serbest şehir olması için bir çalışma hazırladıklarını açıkladı, "Bu sayede İzmir, ülkemize daha fazla vergi sağlayacaktır" diye konuştu. İTB Başkanı Işınsu Kestelli de, İzmir'i yenilikçi kent vizyonunun geleceğe taşıyacağını söyledi. Victor Hugo'nun İzmir'i ışıldayan bir prensese benzeten şiirini okuyan Kestelli, "İzmir'in yeniden tüm dünyanın gözünü kamaştıracak kadar ışıldadığı günlere kavuşmak hayal değil" dedi.

EGE MEDYASI PANELİ

Kongre kapsamında düzenlenen "Ege Medyası Gözüyle İzmir ve Ege Ekonomisi" panelinde konuşan Yeni Asır Gazetesi Editörü Ahmet Veli Olgundeniz, gazete arşivinden örneklerle İzmir ve Türkiye'nin ekonomik gelişimini anlattı. Manisa Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Ertuğrul Aytaç da dünyada en çok televizyon üreten kentin Manisa olduğunu söyledi, "Ürettiğimiz kuru üzümün yüzde 80'i burada üretilmektedir" dedi. Kongre'nin son gününe "Alsancak Limanı" tartışması damga vurdu. SOCAR Türkiye Başkanı (CEO) ve PETKİM Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Yavuz, "İzmir'in Alsancak Limanı'na ihtiyacı yok" diyerek salona 2 fotoğraf gösterdi. Yavuz, konteyner limanı olan Alsancak'ı göstererek "Böyle mi olsun?" dedi. Ardından diğer fotoğrafı göstererek "Yoksa böyle mi?" diye sordu. Tartışmaya katılan DTO İzmir Şube Başkanı Yusuf Öztürk ise, "Dünyanın hiçbir yerinde limanlar kapatılmamıştır" yanıtı vererek tepki gösterdi. "Ege Bölgesi'nde Otomotiv Yan Sanayisinin Geleceği" başlıklı oturumda konuşan Ege Otomotiv Derneği Başkanı Mustafa İduğ, yerli otomobil için öncelikle altyapının oluşturulması gerektiğini söyledi, "Yerli otomobil milli dava olmalı" diye konuştu.
"MEDİKAL TURİZM HIZLI YÜKSELİYOR"
Kongrede, sağlık turizmi kapsamında "medikal turizm" hakkında sunum yapan Dr. Zeki Hozer, son 10 yılda döviz girdisi ve sağlık alt yapısı standartlarının hızla yükseldiğini söyledi, "Bu durum, Türkiye için sağlık turizminin stratejik öncelikli alan olarak belirlemesine yol açtı" dedi. Sağlık turizmi pazarının talep ve işlem hacmi ile birlikte derinlik kazandığını belirten Hozer, sözlerini şöyle sürdürdü: "Son yıllarda hızlı bir gelişme gösteren Türkiye, en çok turist çeken ilk 7 ülke arasına girmiştir. Ülkemiz sağlık turizminde giderek daha fazla pay alan ülkeler arasındadır. 2010 yılında 100 bin seviyesinde olan rakamlar, 2013'te yıl bitmeden 480 binlere ulaşmıştır. Örnek olarak; Medicalpark İzmir Hastanesi, şimdiye kadar baktığı medikal turizm kapsamındaki hasta sayısı ile ülkemizde en büyük ivmelendirmeyi gerçekleştirmiş, İzmir'e parelel/yan sektörlere kazandırdığı katma değerlerle birlikte 10 milyon dolar civarında ekonomik katkı sağlamıştır."
Engin TATLIBAL/İZMİR

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.