Salı 19.11.2013

Kruvaziyerde hedef yılda 2 milyon yolcu

İTO ve Türkiye Kruvaziyer Platformu Başkanı Ekrem Demirtaş, bu yıl sonuna kadar İzmir'e 500 bin yolcu geleceğini belirterek, "Hedefimiz 2 milyon yolcuya ulaşmak" dedi

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Kruvaziyer Platformu Başkanı Ekrem Demirtaş, Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilen ve Akdeniz limanlarını temsil eden, 22 ülkede 100'den fazla limana sahip 30 üyesi olan Akdeniz Kruvaziyer Limanlar Birliği (MedCruise) Genel Kurul toplantısına katıldı. Medcruise Başkanı Stavros Hatzakos ve ALİDAŞ Alanya Liman İşletmeleri Başkanı Kerim Taç'ın daveti üzerine, Alanya'da gerçekleştirilen Medcurise Genel Kurul toplantısında konuşma yapan Demirtaş, İzmir Ticaret Odası'nın kruvaziyer turizminde yaptığı çalışmalar hakkında bilgi verdi. Medcruise Başkanı Stavros Hatzakos, TOBB Başkan Yardımcısı Osman Budak ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz Ticareti Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Azman, ALİ- DAŞ Alanya Liman İşletmeleri Başkanı Kerim Taç ve Medcruise üyelerinin katıldığı toplantıya, Norwegian Cruise Line, Holland America Line, Princess Cruise, TUİ Cruises, Azmara Club Cruises ve Windstar Cruises şirketlerinin yöneticileri ve Türkiye liman yöneticilerinin yansıra Avrupa ve Akdeniz limanlarının yöneticileri de yoğun ilgi gösterdi.

LİMANLAR YÜKSELMELİ
İzmir Alsancak Limanı'nın kruvaziyer turizminden pay alması için İzmir Ticaret Odası'nı 10 yılda yürüttüğü çalışmalar ile büyük başarı yakalandığını söyleyen Demirtaş şöyle dedi: "Gemiler bize neden gelmiyor diye sorguladık. Ayakbastı ve liman ücretleri yüksekti. İzmir Alsancak limanı yolcu salonu uygun halde değildi, çalıştık, Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım'ın katkısı ile hepsini uygun hale getirdik. 2013 yılı sonuna kadar yaklaşık 200 sefer yapılmış olacak. Yolcu sayısı 500 bin. Hedefimiz 2 milyon yolcu." Demirtaş, bir başka açıklamasında da dershanelerin kapatılmasına karşı olduğunu belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.