Pazartesi 25.11.2013
Son Güncelleme: Pazar 24.11.2013

Engelli ikizlerden edebiyata damga

İzmirli Sercan ve Kaan Ulucak, doğuştan kas hastalığıyla mücadele ediyor. Birçok engele göğüs geren ikiz kardeşler 22 günlük Avrupa seyahatini harmanlayıp roman haline getirdi

Her engele göğüs geren İzmirli Sercan ve Kaan Ulucak, ikiz kardeşler minibüsleriyle gittikleri 22 günlük Avrupa seyahatini ve kurguladıkları hayallerini harmanlayarak roman haline getirdi. İkizler doğuştan itibaren mücadele ettikleri, "Duchenne Musküler Distrofi" hastalığına rağmen bir çok engeli başardı. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Amerikan kültürü ve Edebiyatı bölümünü başarıyla tamamlayan ikizler, mezuniyetlerine 1 ay kala geçtiğimiz Mayıs ayında "Acemi Berduş" isimli ilk romanlarını yayınladı, yarın ve Çarşamba günü Ege Üniversitesi Merkez Kütüphanesi'nde imza gününe katılacaklar. İmza günü saat 11.30-14.00 arasında gerçekleştirilecek.

İLGİNÇ ANILAR TOPLADILAR
Sercan ve Kaan kardeşler, 2 yıl boyunca adım adım gidecekleri yerlere kadar tasarladıkları Avrupa seyahatlerine 2011 yılında anne ve babalarıyla çıktı. Toplamda 22 gün süren ve Yunanistan, İtalya, Fransa, Almanya gibi Avrupa'nın başlıca ülkelerini gezdikleri seyahatleri sırasında yaşadıklarını ve başlarından geçen ilginç anıları, Acemi Berduş isimli kitaplarında topladı. Tekerlekli sandalyeye bağlı şekilde yaşamlarını sürdüren ikizler, kendilerini tek bir insanmış gibi görerek, kitabın ana karakteri Kaya Uyumsuz'u yarattı. Sercan ve Kaan kardeşler, ana karakter Kaya Uyumsuz'u yaratırken kendilerini tek bir karakter altında topladı.
ÇOK KİTAP OKUYORLAR
İkizler, kitapta engellilerin de aslında diğer insanlarda olduğu gibi karanlık tarafları olduğunu gösterdiklerini belirterek, "Ana karakterimizi minibüsle 22 günlük bir Avrupa seyahatine çıkıyor. Kitap aslında yarı otobiyografik yarı kurgu olarak yaratıldı. Biz de 2 sene önce, ailemizle birlikte minibüsle 22 günlük bir Avrupa seyahati yaşamıştık. Kitapta modern yaşamın sıkışmışlığından, kuşatılmışlığından kurtulmak için verilen mücadeleyi anlatıyoruz. Kitapta en önemlisi bir engellininde bilinenin aksine sürekli sevimli, kendisinden zarar gelmeyecek bir insan değil, aksine engellilerinde karanlık yüzleri olduğunu göstermek istedik" dedi. Kitabın ortaya çıkışı sırasında, hiçbir zaman kitap yazalım diye masaya oturmadıklarını belirten Kaan ve Sercan kardeşler, "Bizim yaşamımız kitaplar, çok fazla kitap okuyoruz. Bunlar bizim hayal gücümüzü oldukça zinde tutuyor. Biz birbirimizi tamamlıyoruz. Durum böyle olunca kısa kısa notlar alıyorduk. Ortaya böyle bir şey çıktı. Zaten kitabı yazana kadar kimse bilmiyordu. Kitabı yazdık, herkes şaırdı. Ardından kitabı okudular, kitapta bizi görünce daha da şaşırdılar" dedi. İkizler, kitaplarını ilk olarak İstanbul'da bir yayın evine gönderdiklerini fakat oradan ret cevabı aldıklarında hayal kırıklığına uğradıklarını belirterek, "İzmir'de bir yayın evi bulduk. Hemen kitabı bastılar. Şimdi ikinci kitabımıza başladık. Nisan ayındaki kitap fuarına yetiştirmeyi düşünüyoruz. İnsanların, engelliler kitap yazmış diyerek, kitaba yaklaşmasınlar, kitabı okusunlar, onu yaşasınlar. Sonra bizi anlayacaklardır. Engelliler için yol ya da kaldırım yapılmasın ilk önce engelliye karşı önyargıları yıkılsın. O bilince ulaşınca zaten gerisi gelir" dedi.