Çarşamba 27.11.2013

"Dış borçlu özel sektör için risk devam ediyor"

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yapılan sektörel güven endeksi çalışmasına, hizmet, perakende ticaret ve inşaat alanlarına yönelik vatandaşların güvenleri geriledi. Çalışmada, bir önceki aya oranla 103,5 olan hizmet sektörü güven endeksi 99,6 değerine; 103 olan perakende ticaret sektörü güven endeksi 98,2'ye ve 78,3 olan inşaat sektörü güven endeksi de 77,1 değerine düştü. TÜİK verilerini değerlendiren İzmir Ekonomi Üniversitesi Ekonomi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ayla Oğuş Binatlı, perakende ve hizmet sektörü güven endeksindeki düşüşlerin çarpıcı olduğuna dikkat çekti. "Bu durum, Türkiye'nin Mayıs ayından beri içinde bulunduğu ekonomik ve politik çalkantının bir sonucu olarak değerlendirilebilir" yorumunu yapan Prof. Dr. Ayla Oğuş Binatlı, ABD Merkez Bankası olan Federal Reserve'n Mayıs ayında tahvil alımını durduracağına dönük sinyallerin doları hareketlendirdiğini anımsattı. Prof. Dr. Binatlı, dolardaki yükselişin döviz borçlu şirketler için büyük bir kur farkı zararı oluşturduğunu vurguladı.
'ZARAR AÇIKLADILAR"
ABD Merkez Bankası'nın 2014'te piyasaya dolar sürmeyi tamamen bırakacağını açıkladığını hatırlatan Prof. Dr. Binatlı, "Yüksek dış borçlu bir özel sektör için bu durum, riskin devam ettiği anlamına gelmektedir, çünkü Türkiye'de risk yönetimi hala yapılmıyor. Şirketler risk yönetimi için ödenen primleri kayıp olarak görmeye devam etmektedir"dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.