Çarşamba 27.11.2013

İflas bütçesi

AK Parti Grup Başkanvekili Kenan Çakar, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2014 bütçesini eleştirirken, "Belediye bütçesi borçlanmaya dayalı iflas bütçesidir. Tamirat, tadilat ve yama bütçesidir" dedi

İZSU ve ESHOT'tan sonra İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2014 mali yılı tahmini gelir- gider bütçesi de belediye meclisinde kabul edildi. Bir önceki yıla oranla bütçede yüzde 21 oranında artış gerçekleşirken bütçenin 2 milyar 985 milyon lira olarak belirlendi. AK Partili meclis üyelerinin ret oylarına karşılık oy çokluğu ile kabul edilen bütçe meclis toplantısında AK Partili'lerin eleştiri konusu oldu. AK Parti Grup Başkan Vekili Yusuf Kenan Çakar 2014 bütçesinin iflas bütçesi olduğunu öne sürdü. Bütçenin yetersiz olduğunu, rakamların şişirildiğini belirten Çakar "Bu bütçe borçlanmaya dayalı iflas bütçesidir. Tamirat, tadilat ve yama bütçesidir" dedi. CHP grubu ise hazırlanan bütçenin gerçekleşme oranının, merkezi hükümetinkinden daha yüksek olduğunu öne sürdü. Bütçe, AK Partili'lerin ret oyuna karşılık oy çokluğu ile kabul edildi.

YATIRIMA YÜZDE 60

Büyükşehir Belediyesi'nin 2014 mali yılı tahmini gelir- gider bütçesi belediye meclisinde AK partili ve CHP'li meclis üyelerini karşı karşıya getirdi. Bütçe 2 milyar 985 milyon lira olarak kabul edilirken, 1 milyar 412 milyon 610 bin liralık bölümü ise yatırımlara ayrıldı. AK Parti Grubu adına konuşan Grup Başkanvekili Yusuf Kenan Çakar, bütçeyi eleştirdi. Çakar şöyle konuştu: "3 milyar liralık bütçe, genişleyen sınırlar dikkate alınarak yapılmış. Bütçeler büyüklükleri ile değil, gerçekleşme oranlarıyla değerlendirilip, vatandaşa yansıyan yatırımlarla anılır. Yıllardır, gider bütçelerinin aşırı şişirildiğini söyledik. Bütçedeki yatırım harcamaları en fazla yüzde 60 oranında gerçekleşmektedir. 2014 yatırımlarına ayrılan rakamın, doğrudan vatandaşa yansıyacak kısmı da ancak yüzde 60 oranında olacaktır. Kentsel altyapı yani yollar, köprüler, viyadükler ve alt-üst geçitlere ayrılan miktar 335 milyon liradır. Bu para yeni bir yatırıma harcanacak olsa sevinirdik. Ama bu para bakım ve tamirata gidecek Üçyol-Üçkuyular Metrosu için 27,5 milyon lira, tramvaylar için 31 milyon lira, otopark yapılması için de 16,5 milyon lira para ayrılmış.Otoparkların nereye yapılacağı bile belli değil" dedi.

BORÇLANMAYA DAYALI

CHP'nin sıkça dile getirdiği metro yapım maliyetlerinin diğer kentlere göre daha düşük olduğu yönündeki iddialara da yanıt veren Çakar şunları ekledi: "500 milyon liranın üzerinde para harcanmasına rağmen yarım yamalak 2 istasyon açıldı. İş bitmeden maliyet hesabı yapılmasını da anlayamıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.