Perşembe 28.11.2013
Son Güncelleme: Perşembe 28.11.2013

Gökmen KÜÇÜKTAŞDEMİR: Sonuç baştan belliydi

İzmir, kendini tanıtmak, kente ve ekonomisine yeni değerler katmak için dev organizasyonlara talip olmayı seçti. Bunlardan biri de 5 yılda bir farklı ülkelerde düzenlenen dünyanın en büyük fuar etkinliği olarak bilinen EXPO'ydu. Önce EXPO 2015 için hazırlandık. Ama kazanan İtalya'nın Milano şehri oldu. Tecrübelerimizi bir sonraki yarışa aktarmaya karar verdik, bu kez kaybedilmemeliydi. Kararlıydık... Ama yine olmadı. İzmir ikinci kez girdiği yarışı kaybetti. Oylamayı izledim. Heyetlerin EXPO heyecanına tanık oldum. En acısı oylama başlamadan önce sonucun belli olmasıydı.
***

Paris'teki ilk günümüzde düzenlenen resepsiyonda, oylama öncesi son görüşleri alma fırsatı bulduk. İzmir heyetinin kendine güveni büyüktü. En büyük rakip olarak Dubai'yi görüyor ama "Bizim geçmişimiz ve sahip olduğumuz değerler onlardan daha fazla. Hem bu kez çok çalıştık" diyorlardı. Dünyanın farklı yerlerine giden İzmir'in delege liderleri oy toplamak için görüşmeler yapmışlardı. Ancak liderlerden birini sözü, sonucu özetler gibiydi, "Dünyanın çivisi çıkmış. Her şey para olmuş."
***

İzmir çok iyi bir sunum yaptı. Delegelere Türkiye'nin Hindistan'ta kurduğu sağlık merkezi- nin başarıları gösterildi. İzmir'in dünyadaki ilk sağlık merkezi olduğunu gösteren bir film ile kentin tarihini gösteren iki ayrı film sunuldu. 'We are ready (Biz hazırız) ile biten film delegelerin büyük alkışını aldı. Başbakan Erdoğan, video mesajı ile delegeleri İzmir'in EXPO 2020 adaylığına destek vermeye çağırdı. Yarıştan ilk elenen Sao Paulo oldu. Rusya'dan Ekaterinburg, sunumunda gelişmekte ülkelere doğru adım atmaktan bahsetti. Rusya'da bu ülkelerin gelişmesine yol açacak olan bir üniversite kurduklarını anlattılar. "Bu geleceği kurtarmak için gerçek bir miras olacak" dediler. Ama finale kalsalar da yeteri kadar delegeleri etkileyemediler. Dubai, ekonomik gücüyle, bu yarış için ayırdığı dev bütçe ile yarışı kazanmayı bildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.