Salı 17.12.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 16.12.2013

Ulaşımda İzmir'e en büyük yatırım

Hükümetin açıkladığı projelerden biri olan Adnan Menderes Havalimanı iç hatlar terminali, 2014'te hizmete girecek. İzmir, İstanbul'dan sonra en büyük aktarma merkezi haline gelecek

TAV İzmir Genel Müdürü Erkan Balcı, inşaatı devam eden İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali'nin 2014 yılının ilk aylarında hizmete açılacağını bildirdi. Bu yıl ilk kez 10 milyonluk yolcu hedefini geçeceklerini belirten Balcı, 610 milyon euro+ KDV kira bedeli ile ihalesini kazandıkları yeni iç hatlar terminali için 266 milyon euroluk yatırım yapacaklarını belirtti. Dış ve iç hatlar terminallerinin yeni proje ile birleşeceğini söyleyen Balcı, "Toplam 300 bin metrekarelik kapalı terminal alanı ile İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan sonra Türkiye'nin ikinci büyük terminali haline geleceğiz. Ayrıca iç hatlar terminali ile Türkiye'nin en büyük iç hatlar terminali İzmir'de kurulmuş olacak. Yolcu kapasitemiz 40 milyon kişiyi bulacak. İzmir'i aktarma merkezi haline getirme hedefimize adım adım ilerliyoruz" dedi.
"İÇ-DIŞ BİRLEŞECEK"
Yaptıkları çalışmaları Egeli Sabah'a anlatan ve yeni iç hatlar terminali inşaatında bilgi veren Balcı şöyle dedi: "Yeni iç hatlar terminalini 2014 ilk çeyrekte açmayı planlıyoruz. İnşaat işleri daha önce bitecek. Ancak bizim için operasyona başlama çok önemli. İlk çeyrekte yolcularımıza hizmet vermeye başlamayı hedefliyoruz. İnşaat çalışmalarında toprak ve beton işlerinin yüzde 100 bitti. Şuan çelik işleri, cephe işleri ve ince işler devam ediyor. Bunlarda da yüzde 80 seviyelerine geldik. Elektrik ve mekanik sistemlerde ise yüzde 70 civarındayız. Elimizden gelen her şeyi yaparak, en kısa sürede terminalimizi hizmete açmak istiyoruz. İnşaat sahasında şuanda 2 bin 500 aktif çalışan işçi var. Açılışı Mart ayına bırakmak istemiyoruz." İç hatlara 266 milyon euroluk yatırım yapacaklarını belirten Balcı, "Dış ve iç hatlar olarak baktığımızda 400 milyon euronun üzerinde yatırım gerçekleştirdik" dedi. Yeni iç hatlar terminalinin mimari olarak çok farklı özelliklere sahip olacağını belirten Balcı, "Yeni iç hatlar ile mevcut dış hatlar terminalleri birleşecek. İzmir'i aktarma merkezi haline getirmek istiyoruz. Bu hedefi hep anlatıyoruz. Direk bağlantılar kuracağız" dedi.
KAPASİTESİ 40 MİLYON KİŞİ
İç hatlar terminalinin açılması ile birlikte havalimanında çalışan sayısının da artacağını ifade eden Balcı, "Mevcut dış hatlar terminali 100 bin metrekarelik kapalı alana sahip. İç hatlarla birlikte toplam 300 bin metrekarelik kapalı alana sahip olacağız. Atatürk Havalimanı Terminali'nden sonra Türkiye'nin en büyük ikinci terminali olacak. İç hatlar anlamında da ülkemizin en büyüğü olacak. İleriye yönelik çok güzel bir kapasite rahatlığımız olacak. Mevcut araç otoparkının 2 bin 200 araçlık kapasitesinin bulunduğunu ifade eden Balcı, yeni otoparkta da 3 binin üzerinde aracın park yapabileceğini kaydetti "İç hatlar terminalimizde ayrıca, direk apronu gören bir restaurant ve 2 lounge hizmetleri olacak. Bina içinde 4 fil ayağı dediğimiz çatıya çıkan çelik kolonlar var. Bunların içine girebileceksiniz. Bütün terminal içinde 11 iç bahçemiz olacak. Bunların üstü açık olacak" diye konuştu. Yakında İzmir'in aktarma merkezi haline geleceğini belirten Balcı şunları ekledi: "Sun Express, yurtiçi operasyonlarında İzmir'i merkez almaya başladı. Bu da ilgiyi arttırdı. Hatta yurtdışına yönelikte operasyonlar için deneme yapıyor. Almanya'dan yolcuları topluyor. Yolcular çeşitli uçaklarla İzmir'e geliyor. Buradan da Umman'a uçuyorlar. Bu tür uçuşlarla ilgili olarak firmalarla sürekli görüşmeler yapıyoruz. Pegasus da bu konuyla çok ilgileniyor. İzmir'i taşıyan öncelikli firmalarımız zaten bunlar. Anadolu Jet çok yolcu taşıyor ama genelde iç hatlara. Türk Hava Yolları'nın maalesef bu tür bir hizmeti yok. THY'nin İzmir'le daha çok ilgilenmesini biz de bekliyoruz. İzmirliler de istiyor. İzmir'den ne kadar çok noktaya direk uçuş olursa, o kadar iyi olacak. Aktarma merkezi operasyonlarını sağlayabilecek altyapımız var. Yeni iç hatlar buna göre dizayn edildi. Kasım sonu itibariyle 9 milyon 500 bin yolcuyu geçtik. Yıl sonunda 10 milyon yolcu barajını geçeceğiz. Çok ciddi bir rakam. Çoğunluğu iç hat yolucuları." İzmir'den yurtiçi olarak 20 noktaya direk uçuş bulunduğunu vurgulaşan Balcı, dış hatlarda ise 64 havayoluyla, 35 ülkede 87 destinasyona direk uçuş bulunduğuna dikkat çekti.
YEŞİL HAVALİMANI
TAV olarak 2005 yılında dış hatlar terminal binası inşaatını yaparken Menderes'e 100 bin tane ağaç dikme hedefiyle yola çıktıklarını kaydeden Balcı, yeşil terminal anlayışının yeni iç hatlarda da devam edeceğini ifade etti. 2005 yılından bugüne bir çok ödül ve sertifika aldıklarını belirten Balcı, şu bilgileri verdi: "2008'de EBSO Çevre Özel Ödülü'nü aldık, 2009'da Doha'da Yılın En Çevreci Terminali seçildik. Uluslar arası Havalimanları Konseyi'nin 4 seviyeli Karbon kreditasyon programı var. 2009'da ilkini almıştık. Geçenlerde ikinci seviyesi olan Karbon Azaltma Sertifikasyonu'na hak kazandık. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün Yeşil Terminal Sertifikasını almıştık. Ayrıca engelsiz terminal sertifikamız da bulunuyor. Yeni iç hatlarda da bu yöndeki çalışmalarımız devam edecek."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.