Salı 24.12.2013

CAN AKSIN: Ayvalık'a hizmet yarışında ilk etap

Ayvalık'a hizmet yarışında ilk etabı eski Ticaret Odası Başkanı Rahmi Gençer kazandı. Hayırlı, uğurlu olsun. Rahmi Gençer'in önünde şimdi ikinci etap var. "Belediye başkanlığı seçimlerini kazanmak." Onu da kazandıktan sonra "Ayvalık'a hizmet" etabı başlayacak. Gençer'in ikinci etapta kimlerle yarışacağı tam olarak belli olmadı. AK Parti'nin ve MHP'nin adayları henüz billurlaşmadı. Aday adayları var ama bir tek aday belirlenmiş değil. Gençer ilk etapta çok güçlü adaylarla yarıştı. Özellikle Küçükköy Belediye Başkanı Mesut Ergin, Ayvalık Belediye Başkanı olan Hasan Bülent Türközen ve de daha önce Belediye Meclis üyeliği yapan Mesut Nail Akın ile Altınova Belediye Başkanı Asım Sürer ve Hüseyin Toker ile yapılan yarış oldukça çetin geçti. Sonuçta kararı CHP Genel Merkezi verdi ve "Rahmi Gençer" dedi.
ÇOK OY BEKLENTİSİ
CHP
Genel Merkezi bu kararı verirken ve "Ayvalık'ta CHP'ye en çok oyu getirecek aday" olarak, CHP'ye kaydını daha bir kaç ay önce yaptıran Gençer'i seçerken belli bir seçim stratejisini devam ettirdi. CHP, 2-3 gün önce kaydını yaptıran eski MHP'li Mansur Yavaş'la, geçen hafta kaydını yaptıran Mustafa SarıgülAnkara ve İstanbul'dan aday gösterirken de bu stratejiyi izledi. "Kim ne kadar çok oy getirecekse, geçmişi ne olursa olsun o benim adayımdır" dedi. Genel Merkezin bu bakışı, partiye yıllarını veren ve başarılı çalışmalar yapan kadroları da üzmüş olacak. Ama genel merkez "Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyaç duyduğumuz şu günlerde dargınlıkları bir kenara bırakıp, partimizin başarısı için el birliği ile çalışalım" mesajıyla bu kırgınlıkları atmaya çalışacak. "CHP'de adaylık yarışması neden kıyasıya geçti?" derseniz, onun nedeni Ayvalık'ın "CHP'nin kalesi" oarak gösterilmesidir. Hem Ayvalık merkez, hem de Küçükköy ve Altınova beldelerinde CHP'li başkanlar var. Özellikle Küçükköy ve Altınova kendi dönemlerinde çok başarılı çalışmalarla halkın gözüne girdiler. 2009 yerel eçimlerinde Ayvalık merkezde CHP yüzde 38.2 oy oranı ile 8 bin 172 oy almıştı. CHP'yi yüzde 25.7 oy oranı ve 5 bin 508 oyla MHP ve yüzde 25 oy oranı ve 5 bin 339 oyla DP izlemişti. AK Parti'nin 2009'daki yerel seçimlerde oy oranı yüzde 7.3 ve aldığı oy ise 1.552 olmuştu. Bakalım bu yıl kim, ne kadar oy alacak. Ayvalık, Türkiye'nın "oksijeni en bol" olan nadir ilçelerinden biri. Bir yanda Kaz Dağları, bir yanda Madra Dağları, Ayvalık'ı oksijen deposu haline getiriyor. Bölge oksijen deposu ama gel de bunu kış aylarında Ayvalık halkına anlat. Biz sabahları balığa çıkarken Ayvalık'ın üzerine çökmüş yoğun bir kirli hava tabakasını görür ve bir birimize dert yanarız. Akşam dönerken de aynı manzara vardır.
İLK İŞİ KİRLİLİK OLMALI
İşte bu yüzden özellikle kış aylarında yoğun hava kirliliğinden şikayetler artıyor. Ayvalık'la ilgili intenet sitelerinde halkın çığlıklarını görmek mümkün. Örneğin Nehir Kahriman "Penceremi açtığımda nefes alamıyorum. Hava kirliliği dayanılmaz boyutlarda. Acil çözüm bulmalıyız" yazmış. Poyraz eserse, kirli havanın bir kısmını alıp götürüyor ama prina fabrikaları bacalarından kirli havayı doğru Ayvalık'ın üzerine indiriyor. Astım hastaları da boğulacak gibi oluyorlar. Yakılan yakıtın kalitesizliğinden de şikayetler var. "Kömür kalitesi, 2014 yılbaşı itibariyle AB standartında olmalı" diye bir genelgenin varlığından söz ediliyor ama Ayvalık'a bakıldığında genizleri yakan kirli bir hava var. Bir yanda devlet dairelerinde dahi yakılan kömürlerin kalitesizliği, öte yanda prinaların geniz yakan kokuları, Ayvalık'ı "dert kasabası" yapıyor. Özellikle hastalar ve yaşlılar, akşam olup sobalar, kaloriferler yakıldığında sokağa çıkamıyor. Olan da bir "turizm abidesi" olması gereken Ayvalık'a oluyor. Hangi partiden olursa olsun, kim seçilire seçilsin, Ayvalık'a belediye başkanı olacak olan kişinin ilk işi şu "kirli hava" sorununu çözmek olmalı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.