Pazar 29.12.2013

11 yıl içinde 8 milyar liralık yatırım yaptık

Başbakan Erdoğan Cumhuriyet Meydanı'ndaki mitingte, Manisa'ya iktidarları döneminde tarım, ulaşım, lojistik alanında çok büyük yatırımlar yaptıklarını söyledi, "Manisa bunları hak ediyor" dedi

Cumhuriyet Meydanı'ndaki mitingte Manisa'da yapılan toplu açılışlarla 356 milyon liralık kamu yatırımını hizmete aldıklarını, özel sektör yatırımlarıyla birlikte bu rakamın 665 milyon lira olduğunu belirten Başbakan Erdoğan, "Toplamda 778 milyon liralık yatırımı Manisa'ya kazandırmanın sevincini yaşıyoruz" dedi. Manisa'nın son dönemde tam bir cazibe merkezi haline geldiğini belirten Başbakan Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: "11 yıl boyunca Manisa için büyük hizmetler yaptık. 11 yılda Manisa'ya toplamda 8 milyar liralık yatırım yaptık. 1 milyar Tarımda, 928 milyon TL Ulaştırma, 756 milyon TL Eğitimde, 694 milyon TL Orman ve su işlerinde, enerjide 518 milyon TL, sosyal yardımlarda 418 milyon TL yardım yaptık. Eğitimde 3 bin 900 yeni derslik yaptık. Ücretsiz kitaplar veriyoruz. Biz bizden sonrakilerin saman kağıtlarda eğitim almasını istemedik. Kız ve erkek öğrencilere burs verdik. Biz sabırla hareket ettik ve başörtüsü sorunu çözerek ayrımcılığı bitirdik. Artık yavrularımız okullarına başörtülü ve açık olarak giriyor. Ne oldu? Ülke mi parçalandı. Ülkemiz normalleşti. Şimdi herkes aynı sıraları paylaşıyor. Biz bundan rahatsız olanları da biliyoruz. Onlar çok ses çıkaramıyorlar. Çünkü bu milletin mayasında bu var."
"BU MİLLETE SEVDALIYIZ"
Manisa'nın sağlık ve ulaşım alanında da büyük atılım yaptığını belirten Erdoğan, 2002'den bu yana Manisa'ya 376 kilometre bölünmüş yol yapıldığını söyledi, şöyle dedi: "Manisa yüksek hızlı treni de hak ediyor. Onlar ite kalka giden trenleri istiyorlar. Batılı yüksek hızlı trenlere binerken benim vatandaşım neden bunlara binmesin! İşte Marmaray ortada. Tüm ülkemizi yüksek hızlı tren ağlarıyla öreceğiz. 10. Yıl Marşı'nda geçen 'Demir ağlarla ördük' cümlesi ne oldu? AK Parti iktidarı gelinceye kadar yapılan bir şey yok. Bu onların yapacağı iş değil. Biz dertliyiz, biz bu millete sevdalıyız. Muasır medeniyetler seviyesine çıkmak lafla olmaz. İcraatla olur."
PANKARTLARLA KARŞILANDI
Mitinge katılan partililer Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ı 'Pusu kuranlara bugün seni yedirmeme zamanı', 'Üzüm diyarına hoş geldiniz', 'Gücüne güç katmaya geldik', 'Kefenle çıktığın bu yolda kefenine parça olmaya geldik' ve 'Şehzadeler şehrine hoş geldin' pankartlarıyla karşıladı.
BAŞBAKAN BUGÜN SALİHLİ AKHİSAR VE DEMİRCİ'DE
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Manisa Cumhuriyet Meydanı'ndaki mitingin ardından Turgutlu'ya geçti. Coşkuyla karşılanan Erdoğan, halka hitap etti. Geceyi Manisa'da geçiren Başbakan, bugün de Akhisar, Salihli ve Demirci ilçelerini ziyaret edecek. Bu ilçelerde de halka hitap edecek olan Erdoğan, toplu açılışlar gerçekleştirecek. Başbakan'ın dönüşü için AK Parti İzmir İl Başkanlığı, Adnan Menderes Havalimanında bir uğurlama töreni düzenledi. İl Başkanlığı, partilileri uğurlama için havalimanına davet etti.