Pazartesi 06.01.2014

ESBAŞ'ın yeni hedefi 25 bin kişiye istihdam

Ege Serbest Bölgesi'nin 1989'dan itibaren belirlediği hedeflere adım adım ilerlediğini ve önemli başarılar sağladığını söyledi. Hedef olarak belirlenen 5 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefine ulaştıklarını 25 bin çalışan hedefinin de artık çok uzakta olmadığını belirten Faruk Güler, "Bugün Ege Serbest Bölgesi'nde 210 firma faaliyet gösteriyor. Bunlardan 125'i üretici firmalar olup, dünyanın dört bir köşesine Türk menşeli ürünleri ihraç ediyorlar. Çalışan sayısı ise 21 bin 500 olmasına rağmen, 2014 yılı içinde yarım kalmış yatırımların devreye girmesi ve kapasite kullanım oranları düşün fabrikaların tam kapasite üretime geçmeleri ile birlikte çalışan sayısı 25 bin kişi veya üstüne çıkacak" dedi. Güler, yaklaşık 500 bin metrekare büyüklükteki arazinin Ege Serbest Bölgesi'nin gelişim alanı olarak rezerv tutulduğunu belirterek, bu alanın Ege Serbest Bölgesi sınırları içine alınması halinde 8 bin kişiye daha istihdam imkanı yaratılmış olunacağını söyledi. İzmir'de 1989 yılında Kaya Tuncer tarafından kurulan Ege Serbest Bölgesi'nde ilk yapılaşmaların 1990 yılında başladığına dikkat çeken Faruk Güler, ESBAŞ'ın kuruluşunun ardından Ege Serbest Bölgesi'nin gelişim projeksiyonlarını hazırlandığını ve 2012 yılında 25 bin çalışanla ve yıllık 5 milyar dolar ticaret hacmine ulaşmayı hedef olarak belirlediğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.