Pazartesi 06.01.2014

Pamukkale'ye ayakkabı ile hiç kimseyi sokmayız

Pamukkale'nin işletmesini 3 yıllığına kiralayan TURSAB Başkanı Başaran Ulusoy, travertenlere gözleri gibi bakacaklarını söyledi, ayakkabı ile giriş yasağı için de garanti verdi, "Kurallara uymayanın ayağını kırarım" dedi

Denizli'nin büyükşehir statüsü kazanması ile önümüzdeki Mart ayında kapanacak olana İl Özel İdaresi'nin işlettiği Pamukkale'nin kiralanması için Kültür Bakanlığı ihaleye çıktı. 3 yıl süreli işletme hakkını kapsayan ihaleyi, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TURSAB) kazandı. Ancak ihalenin ardından akıllara, "Ayakkabı ile girmenin dahi yasak olduğu Pamukkale, eskisi gibi korunacak mı?" sorusunu getirdi. EGELİ Sabah'a özel açıklamada bulunan TURSAB Başkanı Başaran Ulusoy, travertenlerin korunması ile ilgili Denizli halkının endişe duymamasını istedi. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın hazırladığı ihale şartnamesinde de koruma konusunda önemli maddeler bulunduğunu belirten Ulusoy, şunları söyledi:

YILDA 400 MİLYON LİRA
"Birlik olarak koruma konusunda çak hassasız. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın da denetimine tabi bir kuruluşuz. Örneğin Topkapı Sarayı ve çevresinin korunması konusunda da önemli işler yaptık. Travertenler dünya mirasıdır ve Pamukkale'ye ayakkabı ile girenin ayağını kırarım. Bu konudaki yasağı da biliyor ve harfiyen uyacağımızdan kimsenin şüphesinin olmamasını istiyoruz. Ayrıca yeni bir Denizli tanıtım kitabı hazırlıyoruz. Bunun için 500 bin lira harcadık. Laodikya kazılarına da çok büyük destek veriyoruz. Denizli turizminin hak ettiği noktaya gelmesi için mücadele veriyoruz." Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan işletmesini aldıkları müzeler için yıllık 400 milyon lira para aktardıklarını belirten Ulusoy, "Daha önce kaçak girişlerin olduğu müzeleri denetimli hale getirdik. Artık her şey kayıt altında. Müzelere ziyaret oranı, biz aldıktan sonra yüzde 40 arttı. Biz kazandığımızı bu ülkeye harcıyoruz. Aldığımız her iş, bizim ekmeğimiz ve itibarımızdır. TURSAB her zaman güveni ön planda tutmuş bir kuruluştur."

DEVİR TAMAMLANDI
İhale ile birlikte TURSAB Pamukkale'nin kapı girişleri, turnikeler, antik havuz ve antik havuzdaki satış yerlerinin işletme hakkını almış oldu. TURSAB temsilcileri, yılın ilk günü Denizli'ye giderek devir işlemlerini resmen başlattı, üç kapıya ve antik havuzun girişine kendi personelini yerleştirdi.