Cuma 17.01.2014

Sistem arızası 15 bin çalışanı mağdur etti

Büyükşehir'in işçi personeline verdiği Kentkartlar, çalışanlara sistem arızası nedeniyle zor anlar yaşattı. Kartları kullanamayan personel, görevli ve şoförlerle tartışma yaşadı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin toplu ulaşım araçlarından yararlanması için işçi personeline verdiği kent kartlar çalışanlara kabus yaşattı. Dün sabah erken saatlerde Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı işyerlerine gelmek için belediyenin verdiği kent kartları kullanmak isteyen çalışanlar, sistem arızası nedeniyle zor anlar yaşadı. Vize yaptırmalarına rağmen kartların kullanıma açılmamış olması, büyük sıkıntıya yol açtı. Otobüs, metro ve vapurlara biniş gişelerinde kent kartlarını validatörlere okutup toplu ulaşım araçlarına binmek isteyen yaklaşık 15 bin çalışan kötü bir sürprizle karşılaştı. Sistem hatası nedeniyle kartlar kullanıma açılmayınca validatörler 'geçersiz kart' uyarısı verdi. Belediye otobüs şoförleri ve vapur iskelelerindeki görevliler personele kolaylık gösterirken metroda büyük sıkıntı yaşandı. Kartın bir yüzünde personelin belediyede hangi birimde çalıştığına dair fotoğraflı kimlik kartı bulunmasına rağmen özellikle Üçyol Metro İstasyonu'nda belediye personeli ile metro çalışanları arasında sık sık tartışma yaşandı. Gişelerde görevli güvenlik personeli belediye personelini gişelerden geçirmedi. Durum böyle olunca çok sayıda personel otobüsle işlerine gitmek zorunda kaldı. Benzer sıkıntı otobüs ve vapurlarda da yaşandı. Zaman zaman işçi personelle otobüs şoförleri ve metro istasyonlarında görevli güvenlik personeli arasında sert tartışmalar yaşandı. Kent kartın öbür yüzünde personelin belediyenin hangi biriminde çalıştığını gösteren fotoğraflı kimlik kartı olmasına rağmen özellikle Üçyol Metro İstasyonu'ndaki görevliler belediye personelini gişelerden geçirmedi. Sendika yetkilileri yaşanan aksaklığın ESHOT Kart ünitesinden kaynaklandığını söyledi. Çok sayıda sendika üyesinin karşılaştıkları sorun nedeniyle sabah erken saatlerde kendilerini aradığını belirten yetkililer, "Yeni yıl nedeniyle 15 Ocak'a kadar personelin Kentkartları'nı vize yaptırması gerekiyordu. Personel vize yaptırmasına rağmen kartlar kullanıma açılmamış. Durum böyle olunca da validatörler geçersiz kart uyarısı vermiş. Gişelerde görevli personelle işçi personel arasında tartışmalar yaşanmış. Durumu ESHOT yetkililerine ilettik. Sistem hatasını gidermek için çalışma başlatıldı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.