Perşembe 13.02.2014

Genç seçmenler için sanal miting önerisi

Yaşar Üniversitesi'nden Doç. Dr. Alikılıç, "İlk kez oy kullanacak 7 milyon seçmenin büyük bölümü, her gün birkaç saatini internette geçiriyor" dedi

Yerel seçimler için geri sayım başlarken Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, adaylara ilginç önerilerde bulundu. Alikılıç, seçimlerde ülke genelinde ilk kez oy kullanacak 7 milyon gencin olduğunu hatırlattı, "İletişimde 'suskunluk sarmalı' diye adlandırdığımız, ortada olan büyük bir grup vardır. Bunlar siyasette kararsızlar denilen gruptur. Bu çoğunluk, yeni siyasi tecrübeleri, gözlem ve bilgileri takip eder, siyasi tercihleri sağlamdır, ancak kararsızdır. Hangi taraf onlarla sağlıklı iletişim kurar ve güven ilişkisi inşa ederse tercihleri o yönde olacaktır" dedi.

SANAL MİTİNG YAPILMALI

Meydan mitinglerinin, kahvehane toplantılarının eskisi kadar etkili olmadığını da ileri süren Alikılıç, özellikle gençlere hitap etmek isteyen adayların Twitter, Facebook, Youtube gibi sosyal medya platformlarında "sanal miting" yapmalarını önerdi. "Sosyal medyayı etkili kullanmak da bu işin olmazsa olmazı. Eğer gençlerin oylarını istiyorsanız onlar neredeyse siz de orada olacaksınız. Bu insanları kahvehanelerde bulamazsınız. 406 üniversite öğrencisi üzerinde yaptığımız araştırmaya göre, yüzde 85'i, günde en az beş saatini internette geçiriyor. Adaylar da gün ve saat belirleyip sosyal medyada görüntülü ya da mesajlaşarak düzenli şekilde sanal mitingler yapmalı" diye konuştu. Alikılıç adaylarıa yüzyüze sıcak ve uzun vadeli ilişkiler kurmalarını da önerdi, "Bugün yapılan tamamen hızlıca, insanların gözlerine bakmadan tokalaşmak, anahtarlık, kalem dağıtmak, bayrak asmak, megafonlardan çok fazla üzerinde düşünülmeden kurulmuş melodiler göndermekten öte geçmiyor. Oysa seçmen öncelikle konuşmak ve siyasilerle ilişkisi seçim sonrası da devam etsin istiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.