Giriş Tarihi: 19.02.2014

İzmir toplu taşımayı en az kullanan şehir

AK Parti Büyükşehir adayı Yıldırım, İzmir'in toplu taşıma sistemini yeniden düzenleyeceklerini söyledi "Öncelikle metro sistemini yaygınlaştıracağız. İlk hattı da Halkapınar'dan Otogar'a çekeceğiz" dedi

İzmir Şehirlerarası Otobüs Terminali'nde Metro Turizm'in sipariş ettiği 100 otobüsten 30'unun teslimi nedeniyle düzenlenen törende konuşan AK Parti Büyükşehir adayı Binali Yıldırım, yerel yönetimi topa tuttu. Törene, AK Parti Büyükşehir adayı Binali Yıldırım, Konak adayı İlknur Denizli ile Bornova adayı İlhan Kaya, Metro Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Ayyıldız katıldı. Yıldırım, törende yaptığı konuşmada, İzmir'in toplu taşımayı en az kullanan şehir olduğunu vurguladı, sözlerini şöyle sürdürdü: "İzmir'de yılda 1 milyon 100 bin toplu taşıma yapılıyor. İstanbul'da bu rakam 15 milyon. İzmir'de alt yapı ve trafik probleminin en büyük nedeni bu. İzmir'de raylı sistem de, otobüsü de, deniz de yeterli kullanılmıyor. Toplu taşıma sistemini yeni baştan ele alacağız. Metroyu yaygınlaştıracağız. İlk işimiz metroyu Halkapınar'dan Otogara getirmek. Otogardan da Metro Turizm alacak, Türkiye'ye yayacak. Önemli bir şehirler arası taşıma şirketimiz. Pazarın 5'te birine hitap ediyor. Otobüs taşımacılığındaki doluluk oranı yüzde 35'ti. Şimdi yüzde 70. Çünkü daha önce taşımacılığın mevzuatı yoktu. Kalite- konfor sorunu vardı."

DÜNYADA 1 NUMARA
İzmir'in Türkiye'nin vitrini, ilkleri getiren şehri olduğunu hatırlatan AK Parti Büyükşehir adayı Yıldırım, şunları söyledi: "Dışardan gelenlerin 'Bu şehrin hali nedir?' diye serzenişte bulunmaları bu şehrin hak ettiği bir şey değildir. Son 10 yılda bu şehri bu duruma düşürenlerin yapacakları en güzel şey, uzun bir tatile çıkmalarıdır. 30 Mart'ta eminim ki İzmirliler burada tarih yazacak. Antalya'ya her yıl 10, İstanbul'a 15, İzmir'e ise 1.5 milyon ziyaretçi geliyor. İzmir'in neyi eksik? Hizmet eksik. Şehre kendisini veren, gecesini gündüzüne katarak hizmet eden yöneticileri yok. Bornova'da İlhan Kaya, Konak'ta İlknur Denizli, başkan adayıyız. Biz 35 Acil Hizmet Ekibi olarak 30 Mart'ta işbaşındayız." Yıldırım, Türkiye'nin şehirlerarası otobüs taşımacılığında konfor ve seferlerin düzenliliği itibariyle bir numara olduğunu söyledi, şöyle dedi: "Otobüslerin ortalama yaşı 5'ten küçük. Otobüs taşımacılığı artıyor. Çünkü kaymak gibi yollar var. Eskiden şehirlerarası yolculuk azaptı. Şimdi keyife dönüştü. Nereden nereye geldi. Samsun'a, Diyarbakır'a giderken 'Acaba ben o yıllarda ne yapacağım' diye düşünüyor musunuz? Türkiye'de 2003'te tüm araçların sayısı 7 milyondu. Şu anda 17 milyon oldu. Kazalar yarı yarıya azaldı. 2003'te 4 bin vatandaşımız hayatını kaybetti. Araç sayısı iki kat artmasına rağmen, şimdi bu sayı 3.800. Bu da çok. Hedef sıfıra indirmek. Bölünmüş yollar hayat kurtarıyor. Yakıttan, zamandan tasarruf sağlıyor. Yılda 15 milyar lira tasarruf sağlıyoruz. Bölünmüş yollara 65 milyar harcadık. 4 yılda tüm yollar kendini amorti eder hale geldi." Metro firmasını tebrik ettiğini söyleyen Yıldırım, teslim alınan otobüslerdeki konforun uçaklarda bile olmadığını söyledi, "Her koltuğun arkasında televizyon var. İnternet bile var" dedi.
AYYILDIZ: TÜRKİYE'Yİ TAŞIDIK
Metro Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Ayyıldız da yaptığı konuşmada, "Bu mutlu günümüzde değerli bakanımız törene katıldığı için kendisine çok teşekkür ediyorum. Allah yolunu açık etsin. 2012'yi 20, geçtiğimiz yıl 21 milyon yolcu taşıdık. Bu yıl da 24 milyon 500 bin yolcu hedefi koyduk. Hepsini topladığımızda 74 milyon yolcu taşıdık. Türkiye'yi taşıdık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.