Pazartesi 07.04.2014

Hız sınırı karmaşası

Emniyet, İzmir'deki 4 ana yolda hız sınırının artırılmasını istedi. Büyükşehir sadece Altınyol'a sıcak baktı. Orada da hız rakamı 83 yerine 80 yazıldı. Karar askıda kaldı

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı, trafik sıkışıklığını azaltmak ve akıcılığı sağlamak amacıyla şehir içinde bulunan ve şehirlerarası yolların standartlarına sahip olan bölünmüş karayollarında hız sınırının arttırılmasına olanak sağlayan düzenleme hazırladı. Düzenlemenin yürürlüğe girebilmesi için son yetki kısa adı UKOME olan Ulaşım Koordinasyon Merkezleri'ne ve İl Trafik Komisyonlarına verildi. Her il için UKOME'nin belirlenen yollarda hız sınırını 70'ten 90 kilometreye çıkarabileceği ifade edildi.

ANLAŞMA SAĞLANAMADI

Geçtiğimiz Şubat ayında yürürlüğe giren uygulama İzmir'de emniyetle Büyükşehir Belediyesi arasında anlaşmazlığa neden oldu. İzmir Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü, kentteki 4 önemli ana arter olan Yeşildere Caddesi, Ankara Asfaltı, Altınyol ve Karşıyaka Yalı Caddesi'nde hız sınırının 90 kilometreye çıkarılması için çalışma başlattı. Fakat bu talep Büyükşehir'de tartışmalara neden oldu. UKOME Toplantısı'nda konu gündeme geldi. Toplantıda Büyükşehir Belediyesi tasarıya karşı çıktı ve ölümlü kazalara sebep olabileceği gerekçesi ile Yeşildere yolu, Karşıyaka Yalı Caddesi ile Ankara asfaltını veto etti, Altınyol'a ise sıcak baktı. Anlaşma sağlanamayınca Emniyet Müdürlüğü'nün getirdiği önergenin gündemde bırakılmasına karar verildi. Nisan ayında tekrar aynı gündemle toplanan UKOME Genel Kurulu'nda Altınyol için hız sınırının 83 kilometreye çıkarılmasına karar verildi. 83 kilometre yerine sehven 80 kilometre yazılınca karar uygulamaya konulamadı. Karar düzeltildikten sonra uygulamaya konulacak. Hız sınırı 83 kilometreye çıkarıldıktan sonra yüzde 10 da telörans tanınınca 90 kilometre olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri de İstanbul ve Ankara'da hız sınırının 90 kilometreye çıkarıldığı yollarla İzmir'de önerilen cadde ve bulvarların benzerlik göstermediğini söyledi. Çevre yollarında hız sınırını yükseltilebileceğini fakat Yeşildere ve Ankara asfaltında hız sınırının 90 kilometreye çıkarılması durumunda ciddi sorunlar yaşanabileceğini öne sürdü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.