Cumartesi 12.04.2014

'Bu fırsatı, iyi kullanmalıyız'

Yaşarlı akademisyen Özdemir, 'film ve dizi turizmin' ekonomi için yeni fırsat olduğunu belirtti, "Özellikle Ege önemli potansiyele sahip" dedi

Türkiye, 2023 yılında turist sayısını 50 milyona, cirosunu da 50 milyar dolara çıkarmayı hedeflerken; deniz, güneş, tarih gibi mevcut destinasyonlara yenilerini eklemeye çalışıyor. Yaşar Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gökçe Özdemir, "film ve dizi turizminin" Türkiye'nin yeni fırsatı olduğunu, ayrıca Hollywood filmlerinin ülkemizde çekilmesiyle tanıtımımıza büyük katkı sağladığını kaydetti. Brad Pitt'in başrolünde oynadığı Truva filminin ve heykelin kente getirilmesinin etkisiyle, o dönemde Çanakkale'nin turist sayısının yüzde 73 arttığını belirten Özdemir, yurtdışına satılan Türk dizilerine bağlı olarak dizi ticaretinin yapıldığı ülkelerden gelen turist sayısında da yüzde 15 civarında artış sağlandığını söyledi. Son dönemde Türk dizi sektörünün başarısının dünya çapında konuşulmaya başlandığını ifade eden Özdemir, "102 ülkeye binlerce saatlik dizi satıyoruz. Özellikle Muhteşem Yüzyıl gibi diziler Balkanlar ve Arap ülkelerinden ülkemize olan turizm talebini de olumlu etkiledi. Yemek, ulaşım gibi sembolik desteklerle bile yerli ve yabancı yapımcıları İzmir'e ve bölgemize çekebiliriz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.