Salı 22.04.2014

Türkiye e-imzayı bir türlü sevmedi

Uzmanlar, internet güvenliğinin sağlanması için e-imza kullanıcı sayısının bir an önce artması gerektiğini söyledi

Yaşar Üniversitesi'nde düzenlenen İnternet Haftası Konferansı'nda Türkiye'deki internet kullanıcılarının yaşadığı güvenlik zafiyetleri ele alındı. Dünya genelinde yaygınlaşan elektronik imzanın, Türkiye'de 9 yıldır kullanılmasına karşın yalnızca 770 bin kullanıcı sayısına ulaşıldığını belirten uzmanlar, internet güvenliğinin sağlanması için kullanıcı sayısının bir an önce artması gerektiğini vurguladı. İnternet abone sayısının 33 milyona yaklaştığı Türkiye'de, internet kullanıcılarının karşılaşabileceği temel güvenlik problemlerinin ele alındığı konferansta, ıslak imzanın taklit edilme riskini ortadan kaldıran, internetteki işlemlerde güvenlik sağlayan ve dolandırıcılık ve sahteciliğin önüne geçen, dünyada da çok sayıda kişi tarafından kullanılan elektronik imza ele alındı. Konferansta 2005 yılında 5070 sayılı kanunla ülkemizde kullanıma açılan elektronik imzanın kimlik doğrulamada en güvenilir yol olduğunun altını çizen Yaşar Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ahmet Koltuksuz, "Elektronik imza, bankacılık işlemlerinden, oy kullanımına kadar pek çok alanda yaşanabilecek her türlü hileyi ortadan kaldıracak tek sistem" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.