Pazartesi 09.06.2014

İzmir ilk sırada

Ege'nin doğurganlık rakamlarını açıklayan Manisa TÜİK Bölge Müdürü Akyol, "Bölgemizde 2013 yılında 131 bin 164 çocuk doğdu. İlk sırayı 52 bin 929 bebekle İzmir aldı" dedi

Manisa Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Bölge Müdürü Mehmet Akyol, Ege Bölgesi ile doğurganlık rakamlarını açıkladı. 2012 yılında Ege Bölgesi'ndeki toplam canlı doğum sayısı 132 bin 806 olduğunu belirten Akyol, "Bu sayı 2013 yılında yüzde 1.24'lük bir azalışla 131 bin 164'e düşmüştür. Ege Bölgesi illeri arasında canlı doğum sayısı en yüksek olan il 52 bin 929 ile İzmir, en düşük olan il ise 4 bin 574 ile Uşak'tır. Ege Bölgesi'nde kaba doğum hızı binde 134 olup Ege Bölgesi bu değer ile Türkiye'nin kaba doğum hızının binde 16.9 altında yer almaktadır. Ege Bölgesi illeri arasında kaba doğum hızı en yüksek olan il binde 15.2 ile Afyonkarahisar, en düşük hıza sahip olan il ise binde 11.8 ile Kütahya'dır. 2013 yılı verilerine göre Manisa, toplam canlı doğum sayısı, kaba doğum hızı ve toplam doğurganlık hızında Ege Bölgesi illeri arasında en yüksek değere sahip 2. il oldu" dedi.

MANİSA İKİNCİ OLDU
Manisa'da 2012 yılında canlı doğan bebek sayısı 18 bine 929 iken 2013 yılında yüzde 0.91'lik bir artışla bu sayı 19 bin 101'e çıktığını belirten Akyol, "Manisa, Türkiye genelinde canlı doğum sayısında en yüksek sayıya sahip 18. il olurken, ülkemizdeki toplam canlı doğumların yüzde 1.5'i Manisa ilinde gerçekleşti" dedi. Denizli'de de 0.34'lük yükseliş yaşandı. Rakam 13 bin 20'ye çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.