Giriş Tarihi: 21.6.2014

Ege'nin en büyükleri

EBSO'nun açıkladığı en büyük 100 sanayi kuruluşu içinde lider yine TÜPRAŞ oldu. Onu; Petkim, Philsa Philip Morris, İzmir Demir Çelik, Abalıoğlu izledi

EGE Bölgesi Sanayi Odası'nın (EBSO) açıkladığı en büyük 100 sanayi kuruluşu içindeki lider yine TÜPRAŞ A.Ş. İzmir Rafineri Müdürlüğü olurken, onu Petkim, Philsa Philip Morris, İzmir Demir Çelik, Abalıoğlu izledi. EBSO Başkanı Ender Yorgancılar yeni bir teşvik yasası için Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ile görüştüğünü özelikle yerel teşviklerin getirilmesi konusunda Bakan'ın kendisinden bir rapor istediğini ifade etti. Bu yıl da liderliğini koruyan TÜPRAŞ, üretimden satışlarda Ege Bölgesi'nde 14 milyar 531 milyon 918 bin TL'lik, Türkiye genelinde ise 39 milyar 776 milyon 721 bin dolarlık üretimden satışlarla başı çekti. Onu 3 milyar 862 milyon 136 bin TL'lik üretimden satışla Petkim Petrokimya A.Ş. izlerken üçüncü sırada yer alan Philsa Philip Morris Sabancı Sigara ve Tütün A.Ş. rakam açıklamadı. İlk 10 listesinde 6'ıncı sırada yer alan şirket ise ne ismini ne de rakamsal verileri kamuoyuyla paylaştı. Öte yandan 100 firmalık listede toplam 4 şirket de ismini gizli tutmayı tercih etti.
'TOKİ FABRİKA YAPSIN'
Merakla beklenen sonuçları EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar açıkladı. TOKİ'nin sanayicilere yönelik çalışmalarda bulunmasını isteyen Yorgancılar, "TOKİ ev yapıyor okul yapıyor bunu gibi fabrikada yapabilir. Bu isteği dile getirmiştik. İzmir'deki OSB'lerde 7 milyon 200 bin metrekare civarında altyapısı hazırlanmış boş arazi var. Yarın gelseniz fabrikanızı yapabilirsiniz. TOKİ bu noktada sanayicinin tüm birikimini inşatat yatırmaması için devreye girebilir" dedi. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'nin kendisinden teşvik sistemiyle ilgili bir rapor hazırlamasını istediğini belirten Yorgancılar, "Teşviklerin sektör ve ilçe bazlı olması gerektiğini hep dile getirdik. Sadece büyük şehirlerin merkezleri kalkınmamalı. Çevresindeki ilçelerde kalkınabilmeli. Mesela Bayındır'da çiçekçilik, Ödemiş'de süt ve süt ürünleri gibi sektörler desteklenebilir. Bu noktada bir rapor hazırlama çalışmaları başladı" dedi.
26 FİRMA ZARAR BİLDİRDİ

2013'teki ekonomik ortamı değerlendiren Yorgancılar, döviz kurlarındaki dalgalanmalar ve faiz oranlarındaki artışların yanı sıra, Türkiye'nin de kırılgan ülkeler arasında yer aldığına değindi. Bu koşulların EBSO üyesi firmaları da etkilediğine belirten Yorgancılar, ilk 100 listesinde zarar bildiren 26, kar bildiren 74 firma olduğunu söyledi.
İHRACATTA İLK 10
Listede ihracat bakımından ilk sırada Petkim Petrokimya yer aldı. Petkim'i sırasıyla Tüpraş, İzmir Demir Çelik, Delphi Otomotiv, CMS Jant ve Makine, Özkan Demir Çelik, Kardemir, ismini açıklamak istemiyor, Kocaer Haddecilik ve Hugo Boss takip etti.
78'İ İZMİR'DEN
İlk 100 büyük üye listesindeki firmaların 78 tanesinin üretim yeri İzmir iken 14 şirket konsolide, 8 firmanın da üretimi bölge ağırlıklı olarak açıklandı. Öte yandan şirketlerin 24 tanesinin yabancı sermayeli olduğu belirlendi. Açıklanan listeye 16 firma yeni girdi, 7 firma da yerini korudu. 43 firma yükselirken, 34 firma ise düşüş yaşadı.
İMBAT İLK SIRADA
İstihdamda ilk sıra İmbat Madencilik yer aldı. Diğer 9 firma da sırasıyla şöyle sıralandı: Hugo Boss, Delphi Otomotiv, Petkim Petrokimya, Abalıoğlu, CMS Jant ve Makine, Tüpraş, İsmini vermek istemiyor, Osman Akça ve Ege Seramik. En yüksek Ar-Ge harcaması yapan ilk firma DYO Boya oldu. Diğer firmalar ise şöyle sıralandı: DYO Boya, Petkim Petrokimya, Pınar Süt, Üniteks, Norm Cıvata, ZF Lemförder Aks, Akdeniz Kimya, Klimasan, CMS Jant ve Makine ve Ege Seramik.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.