Giriş Tarihi: 26.6.2014

Kaosa yolculuk

Büyükşehir'in kent içi toplu ulaşım düzenlemesine en büyük tepki TMMOB'den geldi. Yeni düzenlemeyi ne sosyallikle ne de demokratlıkla bağdaştırdıklarını belirten yetkililer, "Planlama bir an önce durdurulmalı" dedi

İzmir'de Büyükşehir'in hazırladığı, 29 Haziran Pazar gününden itibaren kent içi toplu ulaşımında başlayacak yeni dönem, büyük tepkilere neden oldu. Her gün yaklaşık 1 milyon 500 bin kişinin işten eve evden işe giderken kullandığı şehir içi otobüslerin güzergahlarının değişecek olması tartışmaları da beraberinde getirdi. Bazı kesimler kent içi toplu ulaşım sisteminde böylesine köklü bir değişimin yeterince kamuoyuna duyurulmadığını öne sürerken İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin eski patronları ise konuya temkinli yaklaştı. En büyük tepkiyi de Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) İzmir İl Koordinasyon Kurulu verdi.
'HİÇBİR GÖRÜŞ ALINMADI'
Konuyla ilgili açıklama yapan TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu, İzmirlilere yeterince bilgi verilmeden hayata geçirilmek istenen planlamanın ciddi sıkıntılar yaratacağı vurgulanarak, yapılan planlamanın bir an önce durdurulması istendi. Yapılan açıklamada, "İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, geçtiğimiz günlerde bir açıklama yaparak kentte otobüs hat güzergâhları ve seferlerinin yeniden düzenlendiğini ve 29 Haziran 2014 tarihi itibariyle uygulamaya geçileceğini duyurmuştur. Açıklamada gerekçe olarak, bu yolla kentin merkezi yerlerine daha az toplu taşım aracı gireceği, tek uzun hatlar yerine kısa aktarmalı hatlarla ulaşımın sağlanacağı, bu sayede trafik sıkışıklığının önleneceği, yolculuk süresinin kısalacağı, enerji tasarrufu sağlanacağı belirtilmektedir. 'Ezberimizi Bozuyoruz' cümlesiyle duyurulan bu uygulamaya dair kentliden, meslek odalarından, sivil toplum kuruluşlarından bırakın görüş almayı, uygulamayı bu çevrelere tanıtma gereği bile görülmeden yeni düzenlemenin hayata geçirilmesi ne sosyallikle, ne de demokratlıkla bağdaşmaktadır. Bu tür kararların halkın geniş katılımıyla alınması, sorunsuz uygulanması açısından çok önemlidir" denildi. İzmir'de toplu ulaşımın karayolu, raylı sistem ve deniz yolu araçlarıyla farklı bölgelerde, farklı yoğunlukta kullanıldığına dikkat çekilen açıklamada, maddeler halinde yeni düzenleme hakkındaki görüşlere yer verildi. Açıklamada, "Son olarak, Büyükşehir Belediye Başkanı ve ulaşımdan sorumlu bütün genel müdürler, yardımcıları, daire başkanları ve amirlerinin bir ay süreyle makam aracı kullanmadan bu sistemle gereksinmelerini karşılamalarını öneriyoruz. Ancak bu şekilde kentliyi daha iyi anlayacaklarını ve sorunu akılcı, bilimsel yöntemlerle çözeceklerini düşünüyoruz" ifadelerini kullanıldı.
"BAŞKANA AVANS VERİLMELİ"
Eski başkanlardan Burhan Özfatura İzmir'de kent içi trafiği en çok otobüslerin kilitlediğinin bir realite olduğunu belirtti; "Sırf tenkit etmek için eleştirmemek lazım. Önce yeni uygulamayı görmek, ondan sonra konuşmak lazım" dedi. Böyle köklü bir düzenlemenin bilimsel inceleme yapılmadan hayata geçirilemeyeceğini söyleyen Yüksel Çamur ise, "Bu düzenleme hangi amaçla yapılıyor, nasıl bilimsel bir inceleme yapıldı, bu incelemeyi kimler yaptı. Ona bakmak lazım. Bizim dönemimizde ulaşım master planı hazırlanmıştı. Sanıyorum o plan raflarda tozlandı, fareler yedi. Yeni bir master plan yapıldı mı? Bu düzenleme ona göre mi yapılıyor. Tüm bunların değerlendirilmesi lazım" diye konuştu. Uygulamanın pazar günü hayata geçecek olması nedeniyle ilk gün fazla bir sıkıntının yaşanmayacağını öne süren uzmanlar esas karmaşanın haftanın ilk iş günü olan 30 Haziran Pazartesi günü yaşanacağına dikkat çekti. Uygulamanın belediye tarafından yeterince halka anlatılmadığını öne süren uzmanlar, trafik sorununda köklü çözümün metro ağının geliştirilmesinde yattığını sözlerine ekledi.
"YANLIŞTAN DÖNÜLMELİ"
İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi'nin AK Partili Grup Başkan Vekili Bilal Doğan da yeni sistemi eleştirdi. Başkan Kocaoğlu'nun öncelikle bu yanlış kararı gözden geçirmesi gerektiğini ifade eden Doğan, sözlerini şöyle sürdürdü; "Eskiden bir araçla gidilen yerlere artık iki veya üç vasıta değiştirerek gidilebilecek. İZBAN ve Metro bu yolcu yoğunluğunu kaldıracak kapasitede değil. Ayrıca belediyenin almış olduğu bu radikal karara İzmirliler hazırlıksız yakalandı. Uygulama öncesi anket ve görüş önerileri alınmalıydı. Daha sonrasında yolcu taleplerine göre bu değişiklik yapılmalı idi. Zaten İzmirli hemşehrilerimiz sabah ve akşam işe ve evlerine gidiş gelişlerde, kent merkezine giderken yetersiz ve sıkışık otobüsleri kullanıyor. Uzun süre duraklarda otobüs beklemek zorunda kalıyorlar. Bu sorunu çok önceden Büyükşehir Belediyesi'nin çözmesi gerekirdi. 11 yıldır kentin ulaşım altyapısı ile uğraşmayan, İzmirlinin günlük yaşamını kolaylaştırmayan Sayın Kocaoğlu'nun bundan sonra yapacağı kentliyi daha çok sıkıntıya sokmak olacaktır. Başkan biraz da kendisi gibi makam aracı olmayan, otomobili bulunmayan vatandaşları düşünerek hareket etmelidir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.