Perşembe 26.06.2014

Kemeraltı Çarşısı'na bilimsel bakış

İzmir' in sembol yerlerinden tarihi Kemeraltı Çarşısı'ndaki sorunları geçtiğimiz günlerde göz önüne sermiştik. İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmirlilerin tarihle ilişkisini güçlendirmek amacıyla başlatılan 'İzmir-Tarih Projesi' kapsamında 'Zamansal Topografyalar' başlıklı bir çalıştay düzenledi. Ahmet Ağa Konağı'nda faaliyete geçen İzmir-Tarih Proje Merkezi'ndeki çalıştaya, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi ve İzmir Ekonomi Üniversitesi'nin mimarlık ve şehir planlama bölümlerinde eğitim gören 15 öğrenci ile akademisyenler katıldı. Çalıştayda, İzmir'in tarihi Kemeraltı bölgesinin dinamik yapısını gözler önüne serecek, potansiyelleri açığa çıkaracak, bölgeyi yeniden canlandıracak ve mevcut sorunlara tasarım yoluyla çözümler üretecek bir dizi öneri gündeme taşındı. Ayrıca, esnaf, kullanıcılar ve turistlerle yapılan görüşmeler sonucunda hazırlanan, Kemeraltı bölgesindeki yaşamı ve görünmeyen ekonomik ilişki ağlarını ortaya çıkaran analiz çalışmaları da masaya yatırıldı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Kemeraltı bölgesini yeniden bir buluşma noktası, bir cazibe merkezi yapmayı hedeflediklerini açıkladı. Kemeraltı'nın AVM'lerden farkına vurgu yapan Kocaoğlu, tarihi bölgenin 'herkes için yaşam yeri' olması gerektiğine dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.