Cumartesi 28.06.2014

ÖZGÜR KAYNAR: İndi bindi oldu bitti!

İzmir'de şehir içi ulaşım, daha sancılı bir dönemin eşiğinde!.. Tamamen aktarmaya dayalı yeni ulaşım düzenine geçiliyor. Tüm yolların kesiştiği kavşak konumundaki Alsancak, Çankaya ve Konak'taki otobüslerden kaynaklı trafik sıkışıklığının azaltılması hedefleniyor. Düşünce doğru, ancak zamanlama ve yöntem yanlış! Yaz tatilinde olunması, araç hareketliliğinin kent içinden kent dışına kayması fırsat bilinerek alelacele alınmış bir karara benziyor. Halk arasında "indi bindi" denilen aktarmanın tıkır tıkır işleyeceği, İzmirli'nin aktarmayı sevdiği savunuluyor. Fakat tüm yolcu yoğunluğunun bu sisteme kaydırılması halinde olacaklar belli ki pek hesap edilmemiş. Bu yeni düzenin saat gibi işleyebilmesi için raylı sistemin de saat gibi işlemesi şart. Ulaşımın önemli bölümünü sırtlaması beklenen İZBAN, mevcut düzende bile yetersiz. Sefer aralıkları uzun, üstelik hareket planına da pek uyulmuyor, disiplinden uzak taşımacılık yapılıyor. Çünkü İZBAN'ın dışında, şehirlerarası trenler de bu güzergahı kullanıyor. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde istasyonlar yolcuyla dolup taşıyor, inmek ve binmek eziyetten farksız hal alıyor.

BU ACELE NEDEN?

Daha önce yazmıştım, şimdi tekrar hatırlatmanın tam vakti. Şehirlerarası trenler için Menemen ve Torbalı istasyonlarını son durak yapıp, İZBAN seferlerini 5 dakikaya çekmek gerekiyor. Bu arada, eldeki tren setlerinin yetmediği de unutulmamalı. Kısacası şu an için İZBAN'ın daha sık sefer yapması tek kelimeyle hayal! Umutların büyük bölümünün bağlandığı banliyö sistemi, bu yükü yaz döneminde taşısa bile, okulların açılmasından sonra yolda kalacaktır göreceksiniz. Bir diğer kurtarıcı gözüyle bakılan İzmir Metrosu'nda da durum farksız. Sefer aralıkları aşağıya çekilmezse, aktarmalı taşımacılık bıktıran taşımacılığa döner. İşin bir de otobüs tarafı var... Daha az yakıt tüketiyor diye son dönemde küçük otobüslere ağırlık verildi, aktarmalı seferler bunlarla gerçekleştiriliyor. Bu otobüslerle bu kadar yolcu nasıl taşınacak, doğrusu merak ediyorum. Tüm bunlara çözüm getirilmeden, "İzmir aktarmayı sevdi" diyerek İzmir merkezine direkt ulaşımı sağlayan otobüsleri iptal etmek tam bir oldu bitti. Bari tramvay beklenseydi. Dayatmaya varan bu acele neden?..

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.