Kazaya davetiye
İzmir'de Anadolu Caddesi'nin Alaybey Kavşağı ile Soğukkuyu arasında kalan bölümünde sol şeritte bulunan mazgallar, yol arasındaki kot farkı ile trafik kazası riskini artırıyor
SÜRÜCÜLER SAĞA KAYIYOR
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin sorumluluğundaki yolda, yoğun yağış sırasında su birikmesi diye yapılan mazgallar, giderek sorun oluşturmaya başladı. Mazgalların özellikle trafik en hızlı aktığı şeritte bulunması sürücüleri zor durumda bırakıyor. Yol ile mazgalların arasındaki kot farkı, ciddi anlamda kaza riskini artırıyor. Sürücüler, mazgalların oluşturduğu çukurlara girmemek için yüksek hızlarda seyrederken direksiyonu orta şerite kırıyor, ama bu sırada orta şeritte seyreden diğer otomobilleri sıkıştırıyor. Anadolu Caddesi'nin kronikleşen sorunu için kalıcı bir çözüm bulunması gerekirken, sürücülerde bu duruma tepki gösteriyor. Altınyol ve Anadolu Caddesi'nin sadece mazgallar konusunda değil, daha bir çok konuda yol güvenliği emniyetinden uzak olduğunu söyleyen Emin Direksiyon Sürüş Akademisi Yol Güvenliği Uzmanı Özgül Sular, "Yol güvenliğine önem göstermeyen ülkelerde, tümsek, çukur, mazgal, yama asfalt gibi güvenliği riske atıcı engeller olmaz. Ama bu yolda, güvenlik önlemi denebilecek hiçbir şey yok. Sol şerit en hızlı gidilen şerit olmasına karşın, bu yol üzerindeki mazgallar ciddi anlamda tehdit oluşturuyor. Yağmurlu havalarda ya da yol ıslakken özellikle fren yaptığınızda arabayı kaydırma riski çok fazla. Ben şahsen Altınyol yerine otoyolu tercih ediyorum. Çünkü Altınyol, mevcut yol emniyeti standartlarına göre yapılandırılmamış bir yol. Güvenlik emniyeti güncel yollarda yol eğimi ile su tahliye etme kanalı olur. Mazgal ile suyu tahliye etmek sürüş güvenliğini olumsuz yönde etkiler. Siz hiçbir standartlara uygun otoyolda bırakın sol şeridi, her hangi bir yerde mazgal gördünüz mü? Yol güvenliğinde uzmanların görüşü alınmalı, eğer alınmış olsaydı bu yol böyle olmazdı" dedi.
LASTİĞE ZARAR VERİYOR
Yolun durumunu bilmeyen bazı sürücülerin araçları ise yüksek hızlarda bu çukurlara girince araçlarının ön takımlarında hasar oluşuyor. Çukurlara hızla girildiğinde hem araçların balansında kayma oluyor, hem de rotlarında ve jantlarında hasara neden oluyor. Öte yandan gazetemizin yol ile ilgili olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı'na yöneltmiş olduğu sorular, cevapsız kaldı.
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor