Pazartesi 30.06.2014

Kazaya davetiye

İzmir'de Anadolu Caddesi'nin Alaybey Kavşağı ile Soğukkuyu arasında kalan bölümünde sol şeritte bulunan mazgallar, yol arasındaki kot farkı ile trafik kazası riskini artırıyor

İzmir'de güne güne artan trafik sıkışıklığının üstüne birde yolların kalitesiz oluşu eklenince durum içinden çıkılmaz bir hal aldı. Emniyet Genel Müdürlüğü'nün almış olduğu kararı onaylayan UKOME'nin şehir içindeki belirlenmiş ana arterlerin hız sınırlarında artışa giderek 70 kilometreden yüzde 10'luk tolerans payı ile birlikte 90 kilometreye çıkartması başka bir sorunu gündeme getirdi. Hız sınırı artışına gidilen Anadolu Caddesi'nin Alaybey Kavşağı ile Soğukkuyu arasında kalan bölümünde, trafiğin en hızlı aktığı sol şeritteki mazgallar trafik kazalarına davet çıkartıyor.
SÜRÜCÜLER SAĞA KAYIYOR
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin sorumluluğundaki yolda, yoğun yağış sırasında su birikmesi diye yapılan mazgallar, giderek sorun oluşturmaya başladı. Mazgalların özellikle trafik en hızlı aktığı şeritte bulunması sürücüleri zor durumda bırakıyor. Yol ile mazgalların arasındaki kot farkı, ciddi anlamda kaza riskini artırıyor. Sürücüler, mazgalların oluşturduğu çukurlara girmemek için yüksek hızlarda seyrederken direksiyonu orta şerite kırıyor, ama bu sırada orta şeritte seyreden diğer otomobilleri sıkıştırıyor. Anadolu Caddesi'nin kronikleşen sorunu için kalıcı bir çözüm bulunması gerekirken, sürücülerde bu duruma tepki gösteriyor. Altınyol ve Anadolu Caddesi'nin sadece mazgallar konusunda değil, daha bir çok konuda yol güvenliği emniyetinden uzak olduğunu söyleyen Emin Direksiyon Sürüş Akademisi Yol Güvenliği Uzmanı Özgül Sular, "Yol güvenliğine önem göstermeyen ülkelerde, tümsek, çukur, mazgal, yama asfalt gibi güvenliği riske atıcı engeller olmaz. Ama bu yolda, güvenlik önlemi denebilecek hiçbir şey yok. Sol şerit en hızlı gidilen şerit olmasına karşın, bu yol üzerindeki mazgallar ciddi anlamda tehdit oluşturuyor. Yağmurlu havalarda ya da yol ıslakken özellikle fren yaptığınızda arabayı kaydırma riski çok fazla. Ben şahsen Altınyol yerine otoyolu tercih ediyorum. Çünkü Altınyol, mevcut yol emniyeti standartlarına göre yapılandırılmamış bir yol. Güvenlik emniyeti güncel yollarda yol eğimi ile su tahliye etme kanalı olur. Mazgal ile suyu tahliye etmek sürüş güvenliğini olumsuz yönde etkiler. Siz hiçbir standartlara uygun otoyolda bırakın sol şeridi, her hangi bir yerde mazgal gördünüz mü? Yol güvenliğinde uzmanların görüşü alınmalı, eğer alınmış olsaydı bu yol böyle olmazdı" dedi.
LASTİĞE ZARAR VERİYOR
Yolun durumunu bilmeyen bazı sürücülerin araçları ise yüksek hızlarda bu çukurlara girince araçlarının ön takımlarında hasar oluşuyor. Çukurlara hızla girildiğinde hem araçların balansında kayma oluyor, hem de rotlarında ve jantlarında hasara neden oluyor. Öte yandan gazetemizin yol ile ilgili olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı'na yöneltmiş olduğu sorular, cevapsız kaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.