Tünelde yangın sİstemİ de yok!
Egeli Sabah metroda başka bir sorunu daha ortaya çıkardı. Toplam 5.5 kilometre uzunluğundaki tünelde, yangın algılama ve söndürme sistemi olmadığı tespit edildi
KEŞİF ARTIŞINA GİDİLDİ
Borege - Sigma'nın yükümlülüğünde olan işler bitme aşamasına gelirken yüzde 20'lik keşif artışı ÖZTAŞ firmasının yarım kalan işleri bitirmesine yetmedi. Bunun üzerine ikinci yüzde 20'lik keşif artışı için Bakanlar Kurulu'na başvuru yapıldı. Başvuru ile birlikte tünelde yapılması öngörülen eksik işlerin listesi de kurulun dikkatine sunuldu. Bu süreçte ödenek olmadığı için ÖZTAŞ işi durdurmak zorunda kaldı. Yaklaşık 10 ayın ardından Bakanlar Kurulu, 11 Mart 2013'te keşif artışını onayladı. Ardından ÖZTAŞ tekrar çalışmalara başladı. Fakat yer altı su seviyesinin yükselmesi sonucu oluşan basınç Poligon'da mühendislik deyimi ile 116 No'lu anoda tünelin yırtılmasına neden oldu. Projeyi hazırlayan müşavir firma STFA-SEMALY ortak girişimi Hollandalı DHV firmasından rapor istedi. Kırılmayı yerinde inceleyen DHV yer altı suyunun tünel içine alınmasını, ardından da kurulacak drenaj sistemi ile suyun pompalarla tünel dışına atılmasını öngördü. Tüm bu imalatlar maliyetleri artırdı. Dolayısı ile ikinci keşif artışı da sözleşmede yer alan işlerin tamamlanmasına yetmedi.
ACI İTİRAF
Egeli Sabah önümüzdeki günlerde yolcu taşımacılığına açılması öngörülen tünellerle ilgili can alıcı gerçeklere ulaştı. Ödenek yetmeyince sözleşmede, ihale şartnamesinde ve keşif artışı için Bakanlar Kurulu'na sunulan eksik işler listesinde var olmasına karşın hat üzerindeki istasyonlar hariç tünelin tamamında yangın algılama ve söndürme sisteminin yapılamadığı ortaya çıktı. İsminin açıklanmasını istemeyen bir yetkili, tünelde meydana gelebilecek herhangi bir yangın durumunda müdahaleyi kolaylaştırmak adına yangının hangi noktada çıktığını tespit etmesine olanak tanıyan sistemin kurulamadığını doğruladı. Yetkili yangın söndürme sisteminin sadece hat üzerindeki istasyonlarda olduğunu ifade etti. Yüklenici ÖZTAŞ Firması yetkilileri ise konu hakkında açıklama yapmadı. İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise, Üçyol - Bornova hattı ilk hizmete açıldığında yangın algılama ve söndürme sisteminin olmadığını daha sonra yapıldığını söyledi. Yaşananlar geçtiğimiz aylarda Soma'da meydana gelen ve 301 işçinin hayatını kaybettiği maden faciasını akıllara getirdi.
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor