Pazar 13.07.2014

Ben uyarımı yaptım gerisini onlar bilir

Egeli Sabah'ın ortaya çıkardığı rapora "akıldan, bilimden mahrum" diyen Kocaoğlu'na Doç. Dr. Canbay'dan yanıt: "Zemin betonunu 1 metre 40 santim yukarı ben kaldırmadım ki..."

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, metro inşaatındaki tünel yırtılmasına ilişkin raporu Egeli Sabah'ın ortaya çıkarmasının ardından, "Aslı astarı olmayan, akıldan ve bilimden mahrum, sadece 'çamur at izi kalsın' diyerek yapılan bir karalama ile karşı karşıyayız" değerlendirmesinde bulundu. Raporu hazırlayan Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Erdem Canbay ise "Ben orada yaşanan problem üzerine gittim, hazırladığım rapor ortada" diye konuştu.
HANGİSİNİN ASLI ASTARI YOK?

Egeli Sabah'ın 3 gündür kamuoyuna duyurduğu, Kocaoğlu'nun "aslı astarı yok, bilimsellikten mahrum" dediği metro inşaatındaki tünel yırtılması ve yol açabileceği tehlikelere ilişkin haberin özeti şöyle: Tünelde 2011 ve 2012'de iki kez yırtılma meydana geldi. Tünelin Poligon ve Fahrettin Altay İstasyonları arasındaki bölümünde, rayların döşeneceği taban kısmı, su basıncı hesaplanmadan yapıldığı için alttan gelen baskıya dayanamadı ve kırıldı. 140 santim kabaran tabanın altında yer alan ve bu tür inşaatlarda, betonarme yapıyı sudan korumak için imal edilen ve 'tecrit' adı verilen yapı yırtılınca tünelin Poligon ve Fahrettin Altay İstasyonları arasındaki bölümü, sularla kaplandı. Tüneli adeta dereye döndüren su kütlesi, pompalarla tünel dışına güçlükle atılabildi. Yaşananlar kamuoyundan gizlenirken metronun açılışının bu güne kadar defalarca ertelenmesinin altında yatan gerçek de Egeli Sabah tarafından gün ışığına çıkarılmış oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi, yüklenici firmanın çeşitli tarihlerde yaptığı uyarılara kulak asmayınca ÖZTAŞ, ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü'ne rapor hazırlattı. Doç. Dr. Erdem Canbay tarafından hazırlanan yazıda tünel üzerinde meydana gelen çatlaklara dikkat çekildi. Bazı çatlakların 3 aydan kısa bir süre içinde 0,81 milimetre genişlediği ifade edilen raporda, "Her gün binlerce kişinin taşınacağı bu kadar hassas bir sistemin her an çatlama olasılığı olan invertlerin üzerine oturduğunu bilmek ve bir önlem almamak tabiri caiz ise CİNAYETTİR" denildi. Tünelin projelendirme çalışmaları sırasında mühendislik hesapları yapılırken deprem yüklerinin dikkate alınmadığına dikkat çekilen yazıda İzmir'in birinci derece deprem bölgesi olduğu hatırlatıldı. Doç. Dr. Canbay, raporun sonuç kısmında şu görüşlere yer verdi: "Yapılan projelendirme çalışmalarında deprem yüklerinin alınmadığı anlaşılmaktadır. Yapılan hesaplar, tünel kemerinin deprem açısından çok yetersiz kaldığını ortaya koymaktadır. Kemere betonarme bir güçlendirme, mekan kısıtlamasından dolayı mümkün değildir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.