Ben uyarımı yaptım gerisini onlar bilir
Egeli Sabah'ın ortaya çıkardığı rapora "akıldan, bilimden mahrum" diyen Kocaoğlu'na Doç. Dr. Canbay'dan yanıt: "Zemin betonunu 1 metre 40 santim yukarı ben kaldırmadım ki..."
HANGİSİNİN ASLI ASTARI YOK?
Egeli Sabah'ın 3 gündür kamuoyuna duyurduğu, Kocaoğlu'nun "aslı astarı yok, bilimsellikten mahrum" dediği metro inşaatındaki tünel yırtılması ve yol açabileceği tehlikelere ilişkin haberin özeti şöyle: Tünelde 2011 ve 2012'de iki kez yırtılma meydana geldi. Tünelin Poligon ve Fahrettin Altay İstasyonları arasındaki bölümünde, rayların döşeneceği taban kısmı, su basıncı hesaplanmadan yapıldığı için alttan gelen baskıya dayanamadı ve kırıldı. 140 santim kabaran tabanın altında yer alan ve bu tür inşaatlarda, betonarme yapıyı sudan korumak için imal edilen ve 'tecrit' adı verilen yapı yırtılınca tünelin Poligon ve Fahrettin Altay İstasyonları arasındaki bölümü, sularla kaplandı. Tüneli adeta dereye döndüren su kütlesi, pompalarla tünel dışına güçlükle atılabildi. Yaşananlar kamuoyundan gizlenirken metronun açılışının bu güne kadar defalarca ertelenmesinin altında yatan gerçek de Egeli Sabah tarafından gün ışığına çıkarılmış oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi, yüklenici firmanın çeşitli tarihlerde yaptığı uyarılara kulak asmayınca ÖZTAŞ, ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü'ne rapor hazırlattı. Doç. Dr. Erdem Canbay tarafından hazırlanan yazıda tünel üzerinde meydana gelen çatlaklara dikkat çekildi. Bazı çatlakların 3 aydan kısa bir süre içinde 0,81 milimetre genişlediği ifade edilen raporda, "Her gün binlerce kişinin taşınacağı bu kadar hassas bir sistemin her an çatlama olasılığı olan invertlerin üzerine oturduğunu bilmek ve bir önlem almamak tabiri caiz ise CİNAYETTİR" denildi. Tünelin projelendirme çalışmaları sırasında mühendislik hesapları yapılırken deprem yüklerinin dikkate alınmadığına dikkat çekilen yazıda İzmir'in birinci derece deprem bölgesi olduğu hatırlatıldı. Doç. Dr. Canbay, raporun sonuç kısmında şu görüşlere yer verdi: "Yapılan projelendirme çalışmalarında deprem yüklerinin alınmadığı anlaşılmaktadır. Yapılan hesaplar, tünel kemerinin deprem açısından çok yetersiz kaldığını ortaya koymaktadır. Kemere betonarme bir güçlendirme, mekan kısıtlamasından dolayı mümkün değildir."
EN SON HABERLER
- 1 Bodrum yeni yılda Paris’le yarışacak
- 2 Avşar Emaye ihracatı ile yıldızlaştı
- 3 İkbal Thermal Hotel & SPA dünya üçüncüsü
- 4 Artuk Aviation ihracata başlıyor
- 5 Atom Karınca’nın hedefi büyük
- 6 Avrupa’nın ilk ve tek yanmaz bandını ürettiler
- 7 Ödüllerini Bakan Varank’tan aldılar
- 8 Oruçoğlu Yağ Afyon’un gururu
- 9 Türkiye’nin ilk yeşil OSB’si olacak
- 10 Termal otellere örnek oluyor