Pazartesi 15.09.2014

Bu kadarına da pes!

EMO İzmir Şubesi'nin 3 ay önce hazırladığı metro raporuna ulaşan Egeli Sabah, yine gündem yaratacak. Söz konusu raporda İzmir Metrosu'nun bazı tünellerinde yangın algılama ve söndürme sisteminin olmadığı, var olanların da çalışmadığı ortaya çıktı. Bazı tünellerde de sıcaklık algılama sisteminin bulunmadığı öğrenildi

Egeli Sabah'ın etkili yayınları sayesinde İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Üçyol - Üçkuyular Metrosu'nun tünel bölümünü yangın algılama ve söndürme sistemi olmadan devreye soktuğunun ortaya çıkmasının ardından Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) İzmir Şubesi'nin 2000 yılından bu yana çalışmakta olan Üçyol - Ege Hastanesi Üniversitesi ve iki yıl önce devreye sokulan Ege Üniversitesi Hastanesi - Evka 3 Metro Hattı'ndaki tünel ve istasyonlarda yaptığı tespitler, büyük ihmali ortaya çıkardı. Yaklaşık 3 ay önce yapılan incelemelerde Hastane, Bölge, Sanayi, Stadyum, Halkapınar, Hilal, Basmane, Çankaya, Konak ve Üçyol İstasyonları'nda yangın algılama ve söndürme sistemi var olmasına rağmen çalışmadığı ortaya çıktı. İstasyonlarda durum böyleyken bir can alıcı tespit de tünellerde yapıldı. Ege Üniversitesi-Hastane, Hilal-Basmane, Basmane-Çankaya, Çankaya-Konak, Konak-Üçyol, Üçyolİzmirspor arasında tünel içi doğrusal tip sıcaklık algılama sisteminin olmadığı belirlendi. EMO'nun yaptığı tespitler her gün binlerce İzmirli'nin kullandığı İzmir Metrosu'ndaki acı tabloyu da gözler önüne sermiş oldu. EMO İzmir Şube Başkanı Mahir Ulutaş, hazırladıkları raporu İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne gönderdiklerini söyledi. Ulutaş, bu eksiklikler her gün İzmir Metrosu'nu kullanan vatandaşların can güvenliğini tehlikeye soktuğunu söyledi. Egeli Sabah, çok konuşulacak bir gerçeği daha ortaya çıkardı. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Ramazan Bayramı arifesinde Üçyol - Üçkuyular Metro Hattı'ın son kalan iki istasyonunu hizmete açmasının ardından her gün binlerce İzmirli'nin kullandığı metrodaki yolcu sayısı da ikiye katlandı. Tamamı devreye alınan Üçyol - Üçkuyular Metro Hattı'nda yangın algılama, söndürme ve kaçak akım toplama sisteminin olmadığının ortaya çıkmasının ardından meslek odaları hattın eksikleri olmasına rağmen yolculu seferlere açılmasına tepki gösterdi. İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Aylan Emekli, yaşananları 'Skandal' olarak nitelendirirken Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Mahir Ulutaş ise eksikler tamamlanıncaya kadar hattın gerekirkse yolculu seferlere kapatılması gerektiğine dikkat çekti.

BÜYÜKŞEHİR iLE PAYLAŞTIK

Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Mahir Ulutaş, söz konusu tespitlerin yaklaşık 3 ay önce yapıldığını, aradan geçen süreçte herhangi bir çalışma yapılıp yapılmadığını bilmediklerini söyledi. Eksiklerin sadece İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yeni hizmete açılan Üçyol - Üçkuyular Metro hattıyla sınırlı olmadığını, uzun zamandır devrede olan mevcut metro hattında da önemli sıkıntılar olduğunu hatırlatan Ulutaş, sözlerini şöyle sürdürdü; "Bu eksikleri geçtiğimiz aylarda çeşitli platformlarda gündeme getirdik. Bunun üzerine Büyükşehir Belediyesi bizden bir takım bilgi ve belgeler istedi. Bizde yaptığımız tespitlere ilişkin bilgi ve belgeleri kendilerine ulaştırdık. Yaptığmıız incelemeler bize uzun zamandır devrede olan hatların bazı bölümlerinde yangın algılama ve söndürme sisteminin olmadığını, olan yerlerde de sistemin çalışır durumda olmadığını, bazı yerlerde de var olmasına rağmen devrede olmadığını ortaya koydu. Bu tür sistemlerin her gün binlerce İzmirlinin kullandığı bu tür toplu ulaşım sistemlerinde olmaması ya da var olup çalıştırılmaması can güvenliği açısından büyük risk oluşturuyor." Ulutaş, eksiklerin bir an önce tamamlanmasını, gerekirse de eksikler tamamlanıncaya kadar istasyon ve tünellerin yolculu seferlere kapatılması gerektiğinin altını çizdi.
ÇALIŞIR HALDE DEĞİLLER
Egeli Sabah'ın yaptığı araştırmalar EMO İzmir Şubesi'nin yaklaşık 3 ay önce hazırladığı metro raporununda gün ışığına çıkmasını sağladı. Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şubesi'nin yaklaşık 3 ay önce Bornova Evka 3 İstasyonu'ndan başlayarak toplam uzunluğu yaklaşık 20 kilometreyi bulan metro hattında ve yeraltındaki istasyonlarda yaptığı inceleme, yaşanan büyük ihmali de gözler önüne serdi. 2000 yılında devreye alınan 11.5 kilometre uzunluğundaki Üçyol - Bornova hattında Bölge, Sanayi, Stadyum. Halkapınar, Hilal, Basmane, Çankaya, Konak ve Üçyol istasyonlarında yangın algılama ve söndürme sistemi olmasına rağmen çalışır durumda olmadığı ortaya çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.