Salı 16.09.2014

Hizmet değil eziyet!

İzmir'de, yeni eğitim öğretim yılı, ulaşım sistemindeki aksaklıklar dolayısıyla sancılı başladı. Aktarma yöntemi işleri daha da zorlaştırdı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin aktarmaya dayalı yeni ulaşım sistemi, 2014-2015 eğitim öğretim yılının ilk gününde, çeşitli sıkıntıların yaşanmasına yol açtı. Metro, İZBAN trenlerinde izdiham yaşanırken, Halkapınar Aktarma Merkezi'nde, metro ve otobüse binmek isteyenler uzun kuyruklar oluşturdu. İşlerine gitmek isteyen çalışanlar ve okullarına ulaşmak isteyen öğrenciler büyük mücadele verdi. Aktarmalı sistem kapsamında otobüs sayısını azaltan İzmir Büyükşehir Belediyesine tepki gösteren vatandaşlar, Buca'dan Bornova'ya gitmek için dört vasıta değiştirmek gerektiğini belirterek, ulaşım sisteminin eski haline dönmesini istedi.
KÖRDÜĞÜME DÖNÜŞTÜ
Birçok otobüs seferinin kaldırılmasına gerekçe olan "kent içi trafiği rahatlatma" hedefinin de gerçekleşmediği görüldü. Aktarmalı sistemde zaman kaybı yaşamak istemeyenler otomobilleriyle trafiğe çıkmayı tercih etti. Bazı öğrenci velileri ise okul servislerinin devreye girmemesi nedeniyle çocuklarını otomobilleriyle götürmek durumunda kaldı. Otobüs, metro ve İZBAN kullanan öğrencilerden bazıları da meydana gelen izdiham dolayısıyla ezilme tehlikesi yaşadı. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda, Üçkuyular'dan Konak istikametine trafik kilitlendi. Servislerin henüz tam trafiğe girmemesine rağmen, yollarda uzun konvoylar oluştu. Kavşaklardaki trafik polislerinin araçlara geçiş vermesi de sorunu çözmeye yetmedi. Bu duruma isyan eden vatandaşlar, "Okul servislerinin de trafiğe çıkmasıyla ne olacak düşünmek bile istemiyoruz. Aktarmalı sistem trafikte düğümü çözmedi. Daha da kördüğüm olmasına neden oldu" diye isyan ettiler. Karşıyaka Bostanlı'da oturanlar, sadece 10 kilometre ötedeki Çiğli'ye ulaşabilmek için dün 1.5 saat çile çekti. Güzergahtaki Özel Türk Koleji, Çakabey ve Gelişim Kolejlerinde okuyan öğrenciler ilk derslere geç kaldı.
VATANDAŞ TEKZİP ETİ

Tüm bunlara rağmen İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, okulların açıldığı ilk günün sorunsuz geçtiğini savunurken, sokaktaki vatandaşlar adeta isyan etti. Çocuğunun okulunun Bornova'da olduğunu belirten bir anne, "CHP'ye, Aziz Kocaoğlu'na oy verdiğimize pişmanız. Yeni getirdiği sistem hem çocukları hem bizi rezil etti. Metro ve İZBAN binilecek gibi değil. Benim çocuğumun Buca'dan Bornova'ya dört vasıta değiştirmesi gerekiyor" dedi. Vatandaşlardan bazıları şu görüşleri dile getirdi:
Sedat Karaduman: Yeşilyurt'tan Konak'a geldim. Çiğli'ye gitmek için 30 dakikadır bekliyorum. Bundan 1 ay öncesine kadar maksimum 15 dakika bekliyorduk.
Emre Özdemir: (Öğrenci):
Sıkıntı çok oluyor. Sürekli duraklarda otobüs bekliyoruz. Buca'dan Balçova'ya gitmek bu kadar zor olmamalı.
Fatma Tüyanşan: Otobüslerde oturmayı geçtim, ayakta duracak yer yok.
Muammer Akman: Kardeşim sen neden vatandaşa eziyet ediyorsun? Hizmet getir. Yok aktarmalı, yok bilmem ne. Yaşlı insanım ben resmen sürünüyorum. Saatlerdir otobüsle bir yerden bir yere gitmeye çalışıyorum.
Burcu Günten (öğrenci): Aktarma resmen çileye döndü. Eskiden 30 dakikada istediğimiz yere gidiyorduk. Şimdi en az 1,5 saat yollarda geçiyor.
Begüm Günten (öğrenci):
Aktarma eziyeti başladığından beri sıkıntıdayız. Hiçbir yere doğru düzgün zamanında gidemiyoruz. Otobüsler dolu. Bir vesait ile gideceğimiz yere 3 vesait ile gidiyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.