Pazartesi 06.10.2014

Narenciyede düşük verim, yüksek kalite

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Ege Bölgesi Narenciye Rekoltesi'nin tespiti amacıyla Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü'ne rekolte çalışması yaptırdı. Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü'nden Ziraat Mühendisleri; Dr. Mehmet Tutar, Dr. Erol Küçük, Andaç Çavdar, Celal Şafak ve Fatih Çağır'dan oluşan çalışma ekibi, 2013/14 sezonunda 572 bin ton olan Ege Bölgesi Narenciye Rekoltesi'nin, 2014/15 sezonunda 520 bin tona gerileyeceği bulgusuna ulaştı. Ege Bölgesi, 2014/15 sezonu Narenciye rekoltesi bir önceki yıla göre yüzde 9'luk düşüşle yaklaşık 520 bin ton olarak tahmin edildi. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Seyyar, Ege Bölgesi Narenciye rekoltesinin bu sezon yüzde 9 düşük olmakla birlikte ürünün kaliteli olduğunu ihracatta bir gerileme beklemediklerini söyledi.

BÜYÜK PAY PORTAKALIN
Ege Bölgesi'nde mandarin rekoltesinde artış öngörülürken, portakal, limon ve altıntop rekoltesinde düşüş bekleniyor. Ege Bölgesi Narenciye Rekoltesi Tahmin Heyeti, 2013/14 sezonunda 213 bin 426 ton olan mandarin rekoltesinin bu sezon yüzde 7'lik artışla 227 bin 544 ton olarak öngörüldü. Narenciye rekoltesinde portakal 233 bin 11 ton ile en büyük payı aldı. Portakal rekoltesinde yüzde 20 gerileme bekleniyor. Limon rekoltesi ise 63 bin 985 ton'dan 54 bin 803 tona indi. Altıntop rekoltesi ise yüzde 20'lik düşüşle 3 bin 325 tonda kaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.