Pazartesi 13.10.2014

Reklam yapmaya gelince becerikli

İzmir'de Yeni Fuar Alanı, teleferik ve çöp tesisi yılan hikayesine, ulaşım ise kördüğüme döndü. Hiçbir iş zamanında tamamlanamadı. Ancak Büyükşehir Belediyesi, yerel seçimlerden bu yana 1 milyon 500 bin liralık reklam harcaması yapmayı ihmal etmedi

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin tamamlayamadığı projeler ve yanlış uygulamalar vatandaşları mağdur ederken, reklam konusu hiç ihmal edilmedi. Büyükşehir Belediyesi, yerel seçimlerin yapıldığı 31 Mart 2014 tarihinden bu yana gazete, televizyon ve diğer basın kuruluşlarına yaklaşık 1.5 milyon liralık reklam verdi.
SORUNLAR YUMAĞI VAR

Kentte 7 yıl önce kapatılan teleferik tesisleri, yılan hikayesine döndü. Tesiste iki kez süre uzatımına gidildi, ağustosta açılacak teleferik, şimdilik yıl sonuna kaldı. Ancak o tarihte de açılması çok zor. Yeni Fuar Alanı inşaatı, işçi güvenliği riske atıldığı için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı yetkililerince durduruldu. Bu projenin bitiş zamanı da belli değil. Modern çöp tesisi konusunda İzmirliler, yıllardır bekliyor. Metre yıllarca süren beklemenin ardından kısa süre önce yapıldı. Ancak güvenlik konusunda büyük zafiyetler var. Körfez ve dereler kokuyor. Ulaşım konusu ise kördüğüme dönüştü. Bu konularda vatandaşları rahatlatacak adımları bir türlü atamayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, reklam ve tanıtımı ise her zaman gündeminin ilk sırasında tuttu. İzmir Büyükşehir Belediyesi, yerel seçimlerden bugüne Yatırım Hizmetlerinin Tanıtılması, Etkinlik ve Bilgilendirme ilanlarına 663 bin 783.04 lira duyuru ilanı verdiğini açıkladı. Ayrıca belediyenin yatırım hizmetlerinin yerel Televizyonlarda ve radyolarda tanıtılması için de 838 bin 751.32 lira ödendi. Böylece reklam ve tanıtıma harcanan rakam 1.5 milyon lirayı buldu. Seçimlerin üzerinden henüz 6 ay geçmesine rağmen bu süreçte bu kadar yüklü reklam harcamasının yapılması, dikkatlerden kaçmadı.
TANITIMI BİLMİYORUM DEMİŞTİ AMA

Kamu parasıyla dini ve milli bayramlarda basın kuruluşlarına reklam veren Büyükşehir Belediyesi, kendisinin yanında olan kurumları tercih etti. Marjinal, tirajsız yerel gazetelere bile ilanlarını gönderen Büyükşehir, vatandaşların ve kentin sıkıntılarını aktaran Egeli Sabah'ı es geçti. Reklam konusundaki çifte standardını da ortaya koydu. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, bir süre önce yaptığı açıklamada, "Beceriksizim, gerçekten beceriksizim. Tanıtımı, övünmesini bilmiyorum, öğretmediler, beceriksizim. Tanıtım yapmak, bilmem ne yapmak bana zul geliyor, beceriksizim. Beceriksizim, her yaptığım proje gecikiyor" demişti. Projelerin geciktiği doğru, ancak Kocaoğlu'nun reklam ve tanıtımı çok iyi bildiği de ortaya çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.