Perşembe 16.10.2014

Pamuk üreticisi tedbirini almalı

İzmir Ticaret Borsası Meclis Başkanı ve Ulusal Pamuk Konseyi Yönetim Kurulu Başkanı Barış Kocagöz, pamuğun bu yıl hüsrana yol açtığını belirtti. Türkiye'nin artan ekim alanları ile önümüzdeki sezon 750 bin üretim beklenilen pamuk rekoltesinin hasat sezonuna girdiğini kaydeden Kocagöz, "Ancak, hasat zamanı arz fazlasının ortaya çıkması ve dünya fiyatlarındaki düşüş, fiyatları üreticinin zarar edeceği seviyelere taşıdı. Bu nedenle zarar edecek bir sezon yaşayan pamuk üreticisi eğer hızlı tedbir alınmazsa pamuk üretiminden yine kaçacak" diye konuştu. Yükselen rekoltenin gelecek sezon düşmesinin kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Kocagöz, Türkiye'deki üreticilerinin ulaştığı verim ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın verdiği destekleme primi olmasa Türkiye'de 1 kilo dahi pamuk yetiştirilemeyeceğini ifade etti. Çin'in ithalatı kotaya koyması ve dünya stoklarının endişe verici rakamlarının dünya piyasasının düşmesine neden olduğunu ifade eden Kocagöz, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türk pamuk üretiminin hasat zamanında arz fazlası ile de birleşince ülke içinde oluşan fiyatları geçici de olsa suni düşüşlere yöneltiyor. İşte bu nedenle Türk pamuğu çok kaliteli olmasına karşın dünyadaki muadillerine göre daha düşük fiyatlardan değerlendiriliyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.